kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
За 1.9тд

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Резервни части, ремонти, аварии
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
ogromnii



Регистриран на: 22 Ное 2008
Мнения: 1257
Местожителство: софия

МнениеПуснато на: Сря Яну 10, 2018 11:40 pm    Заглавие: За 1.9тд Отговорете с цитат

От около година, може и повече все си бях с усещането че кемпъра като да е поумрял, ама се успокоявах - насрещен вятър, много багаж... и така до първото ходене на ски по коледа. На стръмното стигнах до 1-ва, не ще кучето. Аха, ясна е работата с насрещния вятър. И като да няма обороти, попреплита. Ще да се е стегнал някой клапан си мисля. Прибрахме се, свалих капака на клапаните, на два от клапаните гърбици няма. Е има жалък остатък ама жалък. Бая тъп и търпелив съм бил. Нов вал, кемпъра си тръгна чудесно. Последно износен разпределителен вал бях виждал ... не помня кога, ама нали фиатката е от старите "златни" дето много яки ги правеха, без електоника hammer не са я хванали 3-4 бума в технологиите. Пиша цялото това есе защото като страничен ефект забелязах че при злобарско каране (2ра до прекъсвач по баир) температурата подмина 90 с около половин милиметър, за разлика от предишната широка крачка. Явно моторетката пое дъх Wink . Та ако някой има проблеми с температърния режим на 1.9 може да не е лоша идея да хвърли едно око.
Успех Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
ganev78



Регистриран на: 11 Юни 2014
Мнения: 257

МнениеПуснато на: Чет Яну 11, 2018 9:24 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Добре ги пишеш тези есета. Не си спомням за какво беше, но благодарение на едно такова, открих някакъв елементарен за отстраняване проблем, за който не подозирах. Нещо с въздушния филтър беше think
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Тодор Василев



Регистриран на: 03 Май 2016
Мнения: 346

МнениеПуснато на: Чет Яну 11, 2018 10:02 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Не е лошо да доразвиеш есето
Причини за случката и как да се избегне.
Следствие и последици.
Щото това не е като да ти се задръсти въздушния филтър слагаш нов и газ.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ogromnii



Регистриран на: 22 Ное 2008
Мнения: 1257
Местожителство: софия

МнениеПуснато на: Чет Яну 11, 2018 8:46 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Съдейки по това откъде е започнало износването възможностите са няколко - или материал/обработка/контактна площ на разпределителния вал не са адекватни на тежестта на клапаните, или мазането не е било адекватно. Напълно възможно е и хлабината на въпросните 2 клапана да не е била в норма, но по-скоро го изключвам като опция, поради характера на износването, "здравите" гърбици са с износен равномерно от двете страни "връх", което навява на мисълта за недостатъчна контактна площ и "сухо" триене в някакъв момент. С други думи моето мнение е че проблема е на конструктивно ниво, или с други думи - при този двигател е така. Макар това да е професията ми, нямам самочувствието на кой-знае-какъв експерт и съответно моля мнението ми да се брои просто за мнение, а не за точна диагноза. Но очевидно (от първия пост) значителна промяна във газоразпределителните фази води до прекомерно загряване на двигателя (което е и логично) и при конкретното приложение (относително слаб автомобилен двигател в кемпър) може да има неприятни последствия.
Проверката за износване на разпределителния вал според мен е по силите на "любител"-монтьор, каквито са много от БГ кемпъристите, нова гарнитура (ако е нужна) за капака на клапаните струва няколко лева, нужен е единствено оглед и евентуално при съмнение шублер, за съжаление нямам снимков или видео материал за онагледяване, но стария вал е в гаража и при нужда съм насреща с размери и/или снимки.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
turbo1



Регистриран на: 23 Авг 2009
Мнения: 728
Местожителство: Сливен BG

МнениеПуснато на: Чет Яну 11, 2018 8:57 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

ogromnii Това е слабото място на този мотор ! Имал съм 3 буса Фиат с този двигател 95г,97г и 98г ,този от 98г беше най къса и ниска база пътнически 8+1 и на трите съм сменял разпределителен вал!
Аз мисля че основно е от недоброто мазане !
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
ogromnii



Регистриран на: 22 Ное 2008
Мнения: 1257
Местожителство: софия

МнениеПуснато на: Чет Яну 11, 2018 9:12 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Странно, вала си е в легенче, плува в масло, но каквато и да е причината явно този двигател "яде" валове...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
Тодор Василев



Регистриран на: 03 Май 2016
Мнения: 346

МнениеПуснато на: Пет Яну 12, 2018 9:49 am    Заглавие: Отговорете с цитат

ogromnii написа:
Странно, вала си е в легенче, плува в масло, но каквато и да е причината явно този двигател "яде" валове...

Ти зашлеви страхотен шамар на конструкторите. Аз мисля че причините са две не знам коя е по важната или първопричината.
Едното е лошо мазане в следствие не сменяне на масло.
Другото е че собствениците на такива двигатели чакат да свърши вала
за да се направи реглаж на клапани.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Резервни части, ремонти, аварии Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov