kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
Проблеми по ел. уредба на Химер 574.

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Резервни части, ремонти, аварии
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
lukcho



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 37
Местожителство: Велико Търново

МнениеПуснато на: Сря Яну 10, 2018 9:29 pm    Заглавие: Проблеми по ел. уредба на Химер 574. Отговорете с цитат

Подготвям си машината за сезона и попадам на различни проблеми(като новобранец). Та във връзка с това и въпроси:

1. Акумулатора е Монбат на две години и нещо. Та както се случи и с останалите три - четири от тая марка и тоя умря. Както всички, отведнъж и окончателно. (Поне е зимата. Другите два лятото на морето.) Въпроса е дали да е Банер или Мутлу.

2. Захранващия блок е EBL 104-3. Намерих схема на блок EBL 104. Предполагам, че са идентични. Има някакъв ограничител за заряда на акумулатора на автомобила за 2 ампера. Но при разреден акумулатор тока на заряд е 200 мили ампера (което по скоро е за поддръжка). Може ли някой да каже дали трябва да се вдига и да зарежда с повече. Това електронен блок ли е или някакъв по елементарен ограничител. Имал ли е някой проблем с това? На караваната част се зарежда без проблеми и си вдига ток.

3. Когато е на 220 волта и се запали автомобила едно реле свързва плюса на изправителя с плюса на генератора (дава накъсо ораничителя за двата ампера). Това според мен е проблем защото няма кой да се справи с потенциалната разлика между двете захранвания върху автомобилния акумулатор. Какво е мнението по тоя въпрос?

4. Има ли някой по-подробна схема на EBL 104-3?

5. Има ли някой схема на Химер 574 от 1997 година?

6. Инвертора е Profitexx 1000/2000 W. Ползвал ли е някой такъв и мога ли да включа захранване за лаптоп или подобни електронни устройства или синусоидата не е много добра?

Благодаря предварително!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ls1
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 04 Фев 2008
Мнения: 4446
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет Яну 11, 2018 1:03 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Доколкото прочетох има разлика в 104 и 104-3. Ето тук има схема

https://karavaanari.org/index.php?topic=329.615

Порови тук да видиш дали няма да намериш нещо

https://www.campingcar-bricoloisirs.net/documentation-cc.html
_________________
Вяра, Мартин и малката Вероника
Мерцедес Бенц 207D '80
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
ogromnii



Регистриран на: 22 Ное 2008
Мнения: 1181
Местожителство: софия

МнениеПуснато на: Чет Яну 11, 2018 7:18 am    Заглавие: Отговорете с цитат

1. Според мен нито един от двата. Екзотичните (за нашия пазар) марки често живеят по складовете много дълго и когато си го купиш е на година-две. Разумно решение е Гигават, хем е класа над Батман, хем е на сходна цена.

2. Номера на блока подсказва че е трета ревизия (версия). Едва ли е идентичен, но не знам. Логиката за двигателния акумулатор е да няма консуматори, съответно да е зареден и да се нуждае само от поддържане при дълъг престой, така че е логично да е точно както го описваш. Без упътване - толкова.

3. Няма пряк проблем. Но и няма логика да се ползва така - да караш включен към 220 Wink

6. Пробвай. Ако не тръгне - не тръгне. На моя инвертор захранването на един от лаптопите ми тръгва само ако първо го включиш в инвертора и след няколко секунди в лаптопа. Всички други тръгват всякак.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
lukcho



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 37
Местожителство: Велико Търново

МнениеПуснато на: Чет Яну 11, 2018 11:24 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря за схемата! Така нещата изглеждат по-нормално. Разликата е точно там където не ми излизаха сметките. Smile Този термистор е с положителен коефициент и ако на 3 градуса зарежда с 200 милиампра то лятото ще го няма от никъде. Май ще трябва да се проверяват връзки но да видим първо какво излиза от блока. Интересно защо точно там е разликата.
Лошото е, че не се знае какъв е резистора. Пък и двадесет години за този тип елементи не са малко.

Надявам се някой с такъв блок да драсне един ред как е при него. Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
lukcho



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 37
Местожителство: Велико Търново

МнениеПуснато на: Вто Яну 30, 2018 8:29 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Отворих блока, че ме човъркаше тая работа. Нищо му няма. Наистина така е направен само за поддръжка. Сега е около 200 милиампера. Предполагам лятото ще е около 100. Гледах термистора не са заложили явно по големи токове. Явно идеята е докато си на 220 волта да се поддържа заради саморазряда.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Резервни части, ремонти, аварии Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov