kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
Хладилник-2
Иди на страница 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Резервни части, ремонти, аварии
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 4:57 pm    Заглавие: Хладилник-2 Отговорете с цитат

Както бях писала преди като стигне темата за Хладилника стотина страници ще отворя нова.
За който му е мерак да чете ето линк към досегашната - Хладилник-1

Ето и някои по-важни или интересни неща, които извадих от старата тема:

Сервизи, техниици:

- Координатите на майстора на хладилници във В.Търново - 0888677639 - ремонт на хладилници, гр. Велико Търново /до бензиностанцията на SHELL/, занимава се с ремонт на амонячни хладилници, захранвани с 220V, 12V и газ /пълни-презарежда/ амонячни хладилници.

- Сряда Март 30, 2011 9:42 am
MITKO70 написа:
lemon70 написа:
Силно препоръчвам - Върбан от каравани.com , в Долни Богров човека е в час с с всичко свързано с Каравани и Кемпери !!!

В крайна сметка за Хладилника истината е, че в Газ Сервиза в к.Европа, все пеят една песен - Хладилника е за пълнене, а това дали е добре свързан, дали има необходимата вентилация...
За Газ разбират, но от другите неща свързани с охлаждане - не!
Моят Хладилник с правилно нъртене на въздуха и изолиране на излишни кухини под мивката - тръгна...сега ще пробвам и как се държи...

Вчера ,като се прибирах по околовръстния път ,попаднах на нов магазин-сервиз за кемпери ,каравани.Като се загледах видях ,че е на Върбан фирмата.Намира се на Околовръстен път между Овча купел и Суходол,след разклона за АРЗ Люлин.Може да е полезно инфо за хора,който го знаеха в Долни Богров,да не се разкарват до там.

42 41 17 .76 N 23 13 17 .47 E


- Сря Сеп 24, 2014 7:38 pm
моториста22 написа:
изработвам и ремонтирам почти всякакви видове КОМПРЕСОРНИ ХЛАДИЛНИЦИ НЕ (АМОНЯЧНИ)
ТЕЛЕФОН ЗА ВРЪЗКА 0887486179


- Чет Яну 29, 2015 9:17 pm
моториста22 написа:
здравейте
извинявам се че се намесвам във темата ,но съм хладилен техник и искам да изкажа нещо за прочутите вентилатори по амонячните хладилници по кемперите
така някои от всички вас да е виждал оригинално амонячен хладилник с вентилатор на радиатора на хладилника защото аз не съм и знаете ли каква е причината да не се слагат такива вентилатори.не е че хората направили тези хладилници искат да създават проблеми за хората които ги ползват и да не могат да си пият студена биричка.
Very Happy
просто хладилният агент (в случая амоняк) има определена температура за кондензацията си и тя е от 45 до 50 градуса и ако се ползват вентилатори то тази температура пада и хладилния агент се преохлажда и това води до по лоша работа на хладилника
моля ви не се правя на всезнайко но пробваите как работят хладилниците ви без тези вентилатори и ще останете впечатлени от това че вентилаторите пречат повече от колкото помагат ,защото за да работи добре един такъв хладилник ему е нужно оптимална и постоянна температура на определените места.а вентилаторите не помагат за това
наи лесено е да си направите експеримента да пробвате хладилника веднъж с вентилаторите и веднъж без тях ,естествено направете това през ден .
пуснете хладилника без вентилаторите с един термометар вътре оставете го да работи 3-4 часа и вижте каква е температурата после го изключете и направете пробата с вентилатори следващия ден пак за 3-4 часа да работи и вижте как е по добре това лично аз вече го демонстрирах на няколко човека и те останаха изненадани от резултатите


- Нед Авг 16, 2015 9:16 am
MITKO70 написа:
Газ сервиз,Модерно предградие,на светофара преди моста на Бакърена фабрика в дясно.Казва се Лъчезар.
0888804448-Лъчо


- Нед Юли 24, 2016 8:54 pm
mlajo написа:
Ремонтираме всички видове амонячни хладилници. Това са хладилници които се монтират в каравани , кемпери и преносими такива. Работещи на 12 волта ,220 волта и газ. Това са хладилници без компресор. Работещи на абсорбационен принцип.
Повечето такива хладилници са на повече от 10 години и не работят със пълния си капацитет. Но липсата на механични части е причината да не спират напълно.

Хладилния агент губи своиствата си течение на годините което води до по слаба охлаждаща способност.
Зареждането с хладилен агент (амоняк) се извършва по следния начин.

1. Агрегата се източва от съществуващия хладилен агент.
2. Цялата система се промива от евентуални ръжди и отлагания.
3. Агрегата се тества на високо налягане с цел откриване на пропуски и изгнили потенциално
опасни места по системата.
4. Зареждане с хладилен агент
5. Тестване начина на работа на хладилника при различните видове подгряване 12 волта 220 волта и газ.


Цената за цялостна профилактика е 180 лв. С. ДДС

- местонахождение: София

- за контакт: 0878 555 803

Попаднах на тази обява в рибарския форум.Може на някои да му свърши работа Very Happy


- Нед Ное 06, 2016 7:48 pm
Любомир Мечков написа:
MITKO70 написа:
За втори път ми се случва ,този път с наш хладилник на каравана,хладилника работи перфектно на газ,пали от раз,но....вместо да изстудява вътре,той грее,топли като печка Very Happy Още със запалването,след 1-2 мин.започва да се чува как клокочи,циркулира разтвора по тръбите /всъщност кипва само водата явно/и така.Гимнастиката с обръщане я правих вчера няколко пъти,не помогна.Някакви идеи Confused Аз имам предположение какво се случва и на къде ще върви Smile но ако някой се сблъсквал и оправил подобен проблем може да сподели.


Тодор Василев от форума е твоят човек - 0878555801. Щом ври и грее - шомполиране отвътре на тръбите и зареждане на ново.

Случва се дори и на чисто нови с шупли и шлака в тръбите. Имах такъв проблем с чисто нова Лайка на колега от форума, но там е лесно - просто Димбо му поръча нов хладилник от Лайка, защото на мене от Дометик искаха да ми пратят само амонячната инсталация.

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 4:58 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Почистване:

MITKO70 написа:
Излекувах го хладилника ,но още една засада направили паяците.Сваляне ,разглобяване при дюзата,продухване.Дюзата /тя е в квадратното тяло където се завива тръбата на газта/,беше чиста,малко нагар от ръжда и събиране обратно.
[img]
Да ,ама като го запалих ,гори но избива пламъка настрани и гори изолацията .Тогава се сетих къде е болката,задушава се ,не може да излизат газовете.Шомпол от тел и през цялия комин ,и бинго -излезе пашкул с 15-20микроскопични ,току що излюпени паячета.Прочистване още няколко пъти ,продухване и всичко вече е ок.Какво им харесват тези места ,на паяците незнам,но ще се мисли нещо за през зимата.


- Неделя Май 29, 2011 7:38 am
ogromnii написа:
в стария кемпър имах подобни проблеми - миризма на кисело, черен пушек и слабо изстудяване, накрая след няколко почиствания смених горелката и всичко се оправи, просто газовите хладилници са мис каприз и трябва търпение Very Happy (


- Неделя Юни 19, 2011 2:52 pm
REGULATOR написа:
Връзването на 12в. не е сложно(+ и -),но трябва да мине през реле,което включва нагревателя само при работещ мотор.Прави се така,за да не може да скапе акумулатора,ако не си в движение.


- Сря Авг 08, 2012 10:04 am
loveforever написа:
Ще дам един доста лаишки отговор - дюзата е нещо елементарно и не прилича много на дюза, но трябва да се подхожда внимателно към нея, че иначе по-лошо.

Разглобявала съм само нашия хладилник и при него положението е следното - на края на тръбата подаваща газта има уширение, по-точно надставка с диаметър 10-15мм и дължина около десетина сантимерта. В неговия край има нещо като решетка и е точно под долната част на коминчето - там става горенето. Та тази част при нас се сваля чрез развиване на гайка свързваща я с газовата тръба и след като се свали просто леко се почуква и издухва с уста за да се махне евентуалния боклук от вътре. Самата дюзичка представлява едно метално капаче на газовата тръбичка смного фин отвор в средата и точно там не се бара, че после лошо - ако се разбъзика може да трябва нова дюза. Та след като се продуха от насъбрани боклуци, пречещи на свободното преминаване на газта се сглобява на място и се пробва как гори. Ако всичко е о'к процедурата е успешна, ако ли не следва консултация с майстор.


- Съб Фев 09, 2013 3:23 pm
loveforever написа:
Лятото чистих хладилника и направих няколко снимки с цел да ги пусна тук, а после съм се замотала и ... . Днес ги намерих и поправям пропуска. hammer
Хладилника е Thetford, 100 литров американска сглобка, точния модел не го помня Embarassed . И така почистването започва със свалянето на решетките



и махането на мрежите против насекоми.





Тези мрежи много помагат да не се пъхат разни инсекти и най-вече паячета там където им не е работата ( да си правят пашкулче при дюзата), но и доста пречат на охлаждането при топло време. В пъти намаляват въздушния поток сравнено с положението когато са махнати. Затова лятно време при работа на хладилника лично аз ги свалям. Тогава ако насекомо реши да се намърда в дюзата направо ще стане на грил Laughing Сладващата стъпка при мен беше почистване на коминчето. До сега не бях го сваляла и се оказа голям препъни камък.





Виждам какво трябва да махна, но не мога да го направя, защото в основата си коминчето е застопорено с болт, който не мога да развия защото няма място за достатъчен ход на дръжката на тресчотката. След около час борба най-накрая победих болта и победоносно махнах горната част на комина:



Очаквах вътре да намеря голямо количество сажди, но уви - нямаше. Продължавайки нататък махнах тела със "спиралата"



ето я и нея



И с тънка четка "изметох" вътрешната част на комина, но и там сажди нямаше. Евентуалния боклук би трябвало да изпада отдолу върху горелката. За нейното почистване се работи от долната решетка.



Става въпрос за отваряне и почистване на една тръбичка с диаметър около сантиметър находяща се в тази ламаринена кутия в дясно





Това в средата между трите болта е прозорче от където може да се следи пламъка без да се разглобява. За самото разглобяване се махат трите винта ( или само два от тях, защото третия поне при мен беше само затягащ и може само с разхлабване да се откачи ламарината). Когато е свалена може де се махне черния шлаух и да се изхлузи червения кабел така, че да не пречи. След това внимателно с две ключета Ф10 въртени едно спрямо друго се развива гайката,



която освобождава горелката така че да може да се извади. Това за съжаление съм пропуснала да го снимам. В общи линии при нас това е една тръбичка с отвор през който може да се види дюзата, която се явява нещо като капаче на тръбата с миниатюрен отвор в средата а в другия край е сплескана и има четири прореза през които излиза и гори газта. Ето снимка от нета:



Та тази тръбичка много внимателно се почиства от нагар с леко почукване и продухване, като се внимава да не се загуби дюзичката. Ако има нагар по прорезите също се почиства и всичко се сглобява по обратния ред.
След като добре е стегната газовата връзка се прави пробно палене като се следи през прозорчето пламъка да гори добре. При нас дори когато се намалява и увеличава подаването на газта от регулатора има видима промяна в големината и яркостта на пламъка. Ако всичко е наред сглобяваме докрай. Ако горенето не е добро, значи има по-сериозен проблем, който няма да се оправи само с почистване и има нужда от по-сериозен ремонт.

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 4:59 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Вентилатори, охлаждане:

sampo написа:
Допълвам и препечатвам част от поста си от друга тема :


Тези не шумят, нискооборотни и окачени на гумени тампони, а сайта на вносителите е :
http://www.dekada.com/catalog/contacts.php
Тока им не е 12 V, 0.13 Amp. както е в описанието им , а точно 0.1 А. , мерих го.
Махни датчика и включи на непрекъсната работа, за денонощие 2 бройки дърпат 5Ah. Резултата е че хладилника ни работи на постоянно отворена врата на камерата и въпреки това си прави лед във формичките.

цъкТУК е типа на вентилаторите и цената.

Сега като гледам снимката е могло с леко разместване да сложа между двата големи и един по малък /Ф80мм./, място в изходящия отвор за топлия въздух е имало Rolling Eyes , но никога не е късно Laughing .

ps: Ако някой е виждал да се продават метални формички за лед да свирка, сегашните са ни от алуминиева ламарина и работят доста по бързо от пластмасовите Idea , но изглеждат като стара кюмурджийска кофа.


- Пет Юни 24, 2011 4:44 pm
sampo написа:
Според мен това са ти верните вентилатори :
http://www.dekada.com/catalog/arctic-fan-f8-pro-80mm2000rpm-p-621.html

Ето ги поставени на предишната ни каравана :





резултата :





Вентилаторите са окачени на гумени тампони и не се чуват.



Един Ф80 тегли 0.05А , прави си сметка колко да сложиш, със соларен панел не те стяга якичката и слагаш колкото побира отвора Very Happy .

В началото на месеца фърлих един термометър в хладилника на сегашната каравана при жега над 30° външна и южно изложение Laughing, там въртят 2х120мм. от същата марка, резултатите:
http://www.vbox7.com/play:a6e89cc258


- Съб Юли 21, 2012 12:52 pm
sampo написа:
На нашата каравана ги монтирах така, 3 х 120мм. с регулация на напрежението към тях от 7 до 12 волта, през деня задължително на пълна газ Laughing . Тогава соларният панел подава 14 волта, но няма проблеми за здравето им. Този монтаж гарантира че целия дебит свеж въздух ще премине където трябва, при вариант "Митко70" вентилаторите могат да засмукват и от изходящият топъл въздух и файдата няма да е осезаема .



martin_mvm не казва каква е хавата с термоволтметрите /нова дума/ Laughing



- Пон Фев 11, 2013 11:12 am
sampo написа:
MITKO70 написа:
Не знам ,но ......

Ще ти помогна Laughing , за да се увеличи скоростта и количеството /дебит/ на свежият въздух преминаващ през входящият отвор на пода зад хладилника трябва да има подналягане /вакуум/ в горната част. Това няма как да се случи когато вентилаторите са монтирани като врата у полето.
Да dankov64, при нашият монтаж вентилаторите винаги се въртят при работа на хладилника/83л./, но и се подсигурява максимален дебит на охлаждащият въздух /3х96.8 m3/h/, оттам и максимална ефективност. Без принудителна вентилация ако хладилника /решетката/ е от към слънцето по обяд му омекват краката, със принудителна вентилация от този тип изложението е без значение! Добиваната ел. енергията за караваната е в излишък, а вентилаторите имат гарантиран ресурс от 40000 работни часа и не се чуват при работа, какво повече да му мисля ...
Регулацията на желаният дебит става с тази елементарна СХЕМА , чиито елементи струват има няма цяло левче. Преди малко отрязах и парче видео от ланшен клип за ВИЗУАЛИЗАЦИЯ на регулирането.
Миналото лято публикувах пак в тази тема резултата от такова охлаждане и то в жегите на Жребчево /откриване на риболова/. Ясно се вижда че алуминиевият охладител за общата част също е заскрежен, сякаш е камера, ЕТО ГО
Ще се съглася в ефективността на монтажа "врата у полето" ако някой ми покаже резултата, замръзнал охладител за общата част, останалото са хипотези, добри намерения и разтягане на локуми.


- Нед Мар 06, 2016 6:54 pm
Валя и Боян написа:
още един начин на обдухване -



над радиатора има извита ламарина - от стената на хладилника, до горния край на вентилационния отвор в стената на кемпера и всичко се издухва на вън....на пода има отвор с комарник и предпазна ламарина от долу


- Пон Юли 04, 2016 12:13 pm
ibogdanov написа:
Само да вмъкна -
Има едно нещо наречено климатичен индекс на хладилника.
Обикновено е даден като абревиатура и показва климатичния пояс за където е предназначен.
Хладилник произведен да работи в западна европа има едни характеристики и те са доста различни от тези на хладилник за .. Италия например.

Ето как изглежда описанието на климатичния индекс за нашите хладилници според стандарта

Суб нормален или нормалек климат SN i N ( предполагам средна и централна европа) - максимално ефективна работа при тем. до 32° C
‘ST’, (суб тропичен ) до 36° C
‘T’-(тропик) до 43° C.

Само климатичен клас T работят задоволително на нашите температури.
Отделно има доста теми по западните форуми показващи нагледно как може да се препоби този индекс. Вентилатори, специфично охлаждане, регулиране на разтоянието между стената и агрегата.

ето няколко примера взети на заем от -
http://www.fridge-and-solar.net/fridge_vent.htm

правилна вентилация



и ка не трябва да е


След като разкостих моя хладилник се оказа, че спадам във третия вариант.

Горния отвор за вентилация се пада на нивото на ламелите и реално топлия въздух блъска в плота вместо да излезе на вънка.
Лично аз работя по варианта за монтаж на ламаринена ламела, която да насочва топлия въздух през отворите, като вентилатора е посватен в средната част на агрегата, както е на инструкциите от линка на Любо мечков.



нещо като това.


Отделно, една от основните препоръка е да се пази сянка на хладилника Smile малко смешно, но се оказва от значение.



инфото е взето от -
http://rveethereyet.com/fridges-keeping-it-cool-this-summer/

Моето мнение е, че въпреки разликите в климатичния индекс, създаването на добра принудителна вентилация и предпазване от пряко греене ще дадът така нужните няколко градуса в повече ( респ. охлаждане).


- Чет Май 18, 2017 11:47 pm
Тодор Василев написа:
Слагането на вентилатор е сложна работа.
За да има положителен ефект трябва да е с термо датчик които да включва и изключва вентилатора при определена температура. Която за всеки хладилник е различна.
Ако вентилатора върти постоянно е възможно да наруши работата на хладилника.
Ако се сложи долу освен да вдигне температурата в самия кемпер или каравана може да наруши работата на хладилника.
Моето мнение е че трябва да е горе и да има термо датчик които да е съобразен с конкретния хладилник.


- Пет Май 19, 2017 6:41 pm
MITKO70 написа:
Нещата са прабвани,изпитани на горната решетка е начина.Дали ще са 1-2-3 бр. всеки си решава.При един работата се напасва с температурата става и без термодатчик.На долната решетка от къде ще вкара хладен въздух ,като на вън лятото е 30+ градуса Confused Wink,няма ефект.Виж ,има каравани при който под хладилника имат отвор в пода,и не е случайно там,под караваната винаги е по-хладно Idea

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 5:00 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Термодвойка

- Сря Юли 13, 2011 2:07 pm
moskow83 написа:
...Имам каравана Брюснер 95г. от 2-3г. си я тегля и си ми служи безупречно,до днес Sad отидохме на Шкорпиловци в гората на релакс и там я оставям цяло лято,но след остановяването на каражаната и оправяне на лагера трябваше да пусна хладилника и оп изненада-паляго със запалка от вънка понеже като махна двете рашетко от заде се вижда целият хладилник така задържаме копчето и подавам оганче на дюзата и тръгва след 20-30 сек. пускам бутона и пламака гасне,пробвах по дълго време 1-2 мин. и пак като го пусна и гасне и си мисля,че е тая термо двоика или там както се нарича която се нагрява и праща сигнал на бутона.И сега съм го направил да работи принодително като съм залепил с лепенка копчето и подава постоянно газ,което нее хубаво защото ако загасне пламака няма да се задеиства защитата и ще продалжава да пуска газ.Помогнете как да се справя с този проблем.
Благодаря ви предварително Exclamation

Dian i Ralica написа:
Сменяш термодвойката и проблема е решен.По-горе в темата имаше писано.Действай! И това със залепянето наистина е опасно!




Допълнителен терморегулатор:

- Сря Ное 02, 2011 7:31 pm
MITKO70 написа:
Ето един терморегулатор ,подарък от един приятел.Идеален за управление на вентилаторите ,поставяни на хладилниците.Има си термо елемент към него ,които трябва да се монтира около горната тръба с радиатора отзад.Интересно ,че е чисто БГ разработка и производство, а и цената е без коментар.:wink: Smile На пролет ще го монтирам.
[img]
[/img]
Както коментирахме в темата по напред ,след разговор с човек които прави тези хладилници,температурата на тръбата трябва да е около 35 градуса.


- Сря Фев 13, 2013 11:17 am
loveforever написа:
Днеска проверих хладилника. Оказа се че грешно помня и не е Електролукс, а Thetford.
Ей това е отзад



Други данни не намерих.

Междувременно срещу 5,90 лв се сдобих с платка за контрол на температурата от Елемекс. Изненадата беше, че платката е в насипно състояние



Така или иначе щом съм се хванала на хорото това няма да ме спре. Малко забава с поялника и платката е във вида в който трябва да бъде.



Захранвам я с 12V DC, при нормална температура на термистора( елемента, който стърчи от платката) светва червения диод, а на изхода имаме както за обозначени един отворен и един затворен контакт.



При загряване на термистора, неговото съпротивление пада и съобразно това и според настройката на тримера TR1 при определената стойност положението се обръща - релето превключва контактите наопаки и светлинната индикация на диода угасва.



По мое мнение превключването при промяна на температурата действа относително точно, но по-трудно се наглася тримераTR1, понеже диапазона 5-30(40) градуса е в рамките само на 1-2 мм от общия ход на регулатора на тримера. От тук насетне следва да сложа термистора към радиатора на хладилника, но не знам дали е по-добре да е в началото или в края му, защото определено началото на радиатора е доста по-топло от края. Знам за една препоръчителна температура от 40 градуса по Целзий, но не знам къде точно трябва да е тя. така, че ако някой знае къде точно трябва да са тези 40 градуса да помага.


- Сря Фев 13, 2013 8:25 pm
loveforever написа:
За включването и изключването виж на последната снимка съм сложила едно ключе, което прекъсва само плюса. На самата платка е означено къде да се включи "+" и къде "-" . Термоелемента е това стърчащото и трябва да е долепено до радиатора на хладилника физически. Може директно като там се сложи платката или да се удължи със кабелче. Самото управление на вентилатора който се слага да смуче топлото от радиатора се вади от тройната клема. На "С" се връзва "-" на вентилатора, а на "NO" се връзва "+" на вентилатора. Така при нормална температура контакта е отворен и вентилатора не върти. Загрее ли се термоелемента, релето превключва, контакта се затваря и започва да се върти вентилатора докато термоелемента изстине и релето превключи в началното положение. Ако тотално трябва да се изключи схемата се ползва малкото ключе преди нея.


mulenceto написа:
Темата за температурния диапазон е дъвката безброй пъти и няма нужда от самодейности.
Има фабрични китове вентилатор и термоключ, кото този от линка:
http://www.ebay.com.au/itm/3-Way-Fridge-Fan-12v-Valterra-New-Caravan-RV-Boat-Parts-Accessories/181361629679?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140106155344%26meid%3D6d15583693a84b638da9142b6f9f806f%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D2%26sd%3D152104978475

Thermostatically controlled - on at 42C - off at 32C
Те това е...

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 5:00 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Уплътнение:

- Нед Сеп 01, 2013 6:59 pm
richi написа:
Да се похваля!!!Вече имам истински хладилник,смених уплатнението на вратата и резултата е : 4гр. в хладилната част и -13гр. в камерата с включени вентилатори.Страхотно,миналата седмица бяхме на почивка с малката и съм .............. направо нямам думи.


- Вто Сеп 03, 2013 6:24 pm
ogromnii написа:
малко наблюдения от август, много важно се оказа вратата на камерата да е добре затворена, когато натрупа много лед и не прилепва плътно работата на хладилника се сдухва Shocked , след изчопляне на леда вечерта и плътно затваряне на камерата сутринта хладилника беше на ниво
друго важно условие е слънцето да не пече откъм хладилника, когато е на сянка разликата е съществена Wink


- Сря Юни 01, 2016 11:12 pm
Гого написа:
rumenrumen написа:
Някой знае ли къде продават или сменят гуменото уплътнение на вратата на хладилника

Румене, чак сега ти видях въпроса. Преди време правих уплътнение по поръчка в този магазин до Сточна гара
http://www.business.bg/map/f-162893/et-nordtehnik-magazin-ul-panagiurishte-47.html

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 5:01 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Опушване:

- Вто Апр 28, 2015 8:14 am
Ice Man написа:
Пушек се получава от неправилна горивна смес - т.е. съотношението въздух-газ не е в норма. Това може да се дължи на няколко фактора: 1. както Дани ти каза дюза; 2. както Любо те ориентира налягане на газта - т.е. вентил; 3. наличие на кислород (т.е. колко е "рядък" въздуха), което е функция на надморската височина; 4. лоша газ и 5. излагане на ветровито място. Всички тези показатели оказват влияние върху горенето. Диагностицирането според мен е лесно, а именно (започвам с най-лесните): по т.5 - спри на закътано и запали; по т.4 - включи друга бутилка; по т.3 - като си у вас и си на ниско си изпълнил това условие; по т.2 - смени вентила и по т.1 - ами заиграй се с горелката ако си изпълнил всичко по другите точки и продължава да пуши. Както бях писал в друга тема при мен сажди и пушеци имаше от лоша газ.


Нагревател:

- Пон Юни 08, 2015 1:36 pm
[quote="Пижов"]За да смениш нагревател, трябва да извадиш хладилника, а за да го извадиш, трябва да се демонтира мивката. След това се разкача тръбата за газта, кабелите за 12 и 220в., да развиеш от ляво 2, от дясно в шкафчето 3 винта, които фиксират хладилника. Замерих термо-регулатора, работи. Той командва нагревателя на 220в. 12 волтовият нагревател при включване работи постоянно, без регулатор. 220в. - изгорял. Тръгнах по кабела и стигнах до цилиндрична част обвита с ламарина. Разкопчах я - вътре вертикална тръба, обвита със стъклена вата. На тръбата има заварени 2 тръбички, в които са вкарани нагревателите. За мой късмет, 220волтовият е страшно корозирал в тръбичката, и е невъзможно да излезе. 12волтовият ще го махна /и без това на него не работи добре хладилника / и там ще сложа новият нагревател. Ако намеря нагревател, който е по-дебел и не влиза в тръбичката, ще го прихвана с медна тел към тръбата, след това изолацията и съм готов!
Мисля газовата част да не я барам, защото работи чудесно. За нея видях, че на гърба на хладилника има електронен блок, който подава искри и управлява запалването. Газовата част, е достъпна от долния отвор за вентилация и мисля, че може да е по-трудно, но е възможен ремонта и от вън, без да се изважда хладилника.

- Пон Юни 08, 2015 1:45 pm
Валя и Боян написа:
Съпротивлеието на нагревателя е над 300 ома. Като го мериш с оммера, на скала до 200 ома - няма да ти отчете нищо и аха да се заблудиш че е изгорял, а не е. Превключваш и ....се успокояваш, няма да има разглобяване. Нооо....ако пак не дава нищо като стойност и ако има и утечка към корпус, ще иска нов нагревател.
Не намериш ли оригинален нагревател, има подобни тръбни със същото ФИ, от поялници 60 ватови, слагаш два броя и готово.

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 5:01 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Газ:
savelka написа:
Искам да дам един малък съвет.Кокато пускате какъвто и да е уред на газ,първо проверете колко е напълнена бутилката.Ако излиза течна фаза ще имате проблеми.Затова при зареждане на бутилката,преместете на страни кемпера и отворете крана на газта да видите,течна или газообразна фаза излиза.Ако е препълнена просто я източете докато започне да излиза само газообразна фаза и няма да имате проблеми.От препълване може да запушите или повредите уредите.Също така трябва да се знае ,че бутилките се пълнят 80% от обема им.


- Вто Юни 28, 2016
loveforever написа:
По техническа документация консумацията на90-100 литров хладилник на газ е 270гр/24 часа. Съобразно това една 11кг-бутилка би стигнала за 40 денонощия.


- Сря Сеп 14, 2016 12:02 pm
loveforever написа:
Обикновено разхода на газ е 270гр (0,5литра) на 24 часа така, че си горе-долу в нормата.

При цена на пропан-бутана 0,86лв/литър или 1,61лв/кг. За месец разхода излиза 8,1кг или към 13лв.

Обикновено сметката за разхода на ток е 24h*150W=3,6kWh ~ 66ст/денонощие или към 20лв месечно.

Демек на газ е 30% по евтино да работи хладилика ако се зарежда бутилката на автоколонка. Ако се ползва зареждане с т.нар битова газ която идва по-скъпа положението е идентично.

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 5:02 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Ток:
sampo написа:
Краче 2 подава постоянен + към караваната, така са били всичките ни каравани. Към него директно е включен и хладилника, но пада на напрежение по кабелите е над 2.5V и практически на газ охлажда по добре.


- Сря Ное 22, 2017 7:34 pm
Тодор Василев написа:
svilen написа:
Привет,

Някой дали има представа как се демонтира хладилник Dometic от каравана Buerstner Premio 2011. Сравнително нов модел 2011та година.

За съжаление при подаване на 12V към таблото на караваната хладилника не показва никаква идикация и ми се иска да го сваля и занеса някъде за проверка и евентуално ремонт.

Благодаря предварително

Почти винаги има 4 броя рапидки които държат хладилника странично през съседните шкафове може главите им да са покрити с декоративни тапички.
През решетките за вентилация обикновено горната може да се развие газовата тръба.
Издърпваш внимателно хладилника и наблюдаваш какво става със жиците.


- Съб Ное 25, 2017 7:48 pm
svilen написа:
Прави сте - хладилника си работи на 12V. hammer

Оказа се, че изхода на Victron MPPT контролера изключва като "усети", че хладиника е включен. Предполагам, че хладиниците имат голям стартов ток.


- Нед Ное 26, 2017 10:30 am
Тодор Василев написа:
Нагревателите на 12v. Почват от 100 вата за наѝ малките хладилници. Виждал съм и 190 вата нагревател.
Предвид дължината на кабелите минималната консумация е поне 5-6 ампера.


- Вто Ное 28, 2017 4:39 pm
svilen написа:
Ще се опитам да отговоря кратко.

Имам около 500W панели и 225Ah Deep Cycle акумулатори, които през лятото спокойно биха могли да захранват хладилника на 12V.

За backup си нося Honda EU10i генераторче и винаги мога да ползвам 230V при нужда.

Идеята ми е да ползвам хладилника на 12V и 230V при поредни облачни дни, а соларният контролер да поддържа и "пази" акумулаторите.

*) Като цяло имам резерви към газта в големия гръцки пек през Юли и Август. Тока ми се струва някак по-безопасен.

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 5:02 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Нагревател:

- Вто Дек 06, 2016 10:56 am
volodia написа:
Здравейте колега,
за да разберем точната мощност на нагревателят,
би било необходимо да направите снимка на етикета
където е записан сериен номер на хладилника.
Според сервизната програма на Дометик за
RM4230F- нагревателят е 125W



Нагревателите с които разполагаме в нашият магазин са:

http://www.camper-rent.bg/%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B5%D1%81%D0%BE%D0%B0%D1%80/%D0%BD%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8-220v-dometic

Поздрави от екипа
www.camper-rent.bg


- Вто Апр 11, 2017 10:13 am
Тодор Василев написа:
стоян70 написа:
Като го запаля на газ, след около 15-20 минути , започва затопляне по кондензаторната част - вънкашната серпентина. Започва охлаждане първо по радиаторчето в камерата. След още малко време при допир с мокър пръст , започва да лепи. После след около 30 мин образува лек и фин скреж , но само в частта на камерата. Големия радиатор в плюсовата част само е студен, но е без скреж. Сменил съм му термо пастата .Онзи ден го ползвах за първи път с отворена вратичка на камерата за проба. Затова го определих че работи перфектно - поне за мен де...
12V реотан има омаж и не е прекъснат .Беше му стопено релето което включва само при работещ двигател. Беше 15А - аз му сложих 30А. При подаване на напрежение има консумация - около 5А и около 1.0V - 1.5V пад в напрежението в него , което мисля , че е нормално .
Нищо не се случва дори и след няколко часа работа. Много ми е тегаво ако трябва да го вадя да погледна реотана дали не е измъкнат или нещо подобно...
220V реотан нито съм го мерил нито съм го пробвал още.

Така както го описваш работи.
Но факта че релето е изгоряло ме навежда на мисълта че реотана не е наред.
За да си сигурен че реотана е на ред трябва да знаеш каква е консумацията на такъв реотан ама нов.
Може да е дал на късо и да има омове и консумация но да не грееее..
Може да се отделил от тръбата на хладилника и да не грее.
Като го пуснеш комина нагрява ли се. Него можеш да го пипнеш без да вадиш хладилника. Наѝ лесно е ако имаш термо двойка за мултицет вкарваш я в комина на 3-4 сантиметра на вътре и мериш.

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 5:03 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Разтвор на абсорбционен хладилник:

- Нед Ное 27, 2016 1:38 pm
Тодор Василев написа:
Разрязал съм вече над 5 хладилника за да видя има ли ръжда някъде по тръбите и до сега не съм открил.
В разтвора на всеки хладилник се поставя натриев би хромат които разтваря евнтуалните ръжди..
Обръщането на хладилника са бабини диветини.
Освен да се счупят разни елементи по корпуса и да си докарате мускулна треска друго няма.


- Нед Ное 27, 2016 7:31 pm
Тодор Василев написа:
Ако някои маистор твърди че хладилния агрегат може да се е запушил
моля да обясни какво има в тръбите което може да запуши която и да е тръба.


- Нед Ное 27, 2016 11:45 pm
Тодор Василев написа:
MITKO70 написа:
Здрасти Тошко,чухме се с теб за един хладилник Wink Интересен въпрос поставяш,"какво може да запуши",ще ти кажа какво съм чул,какви неща се разправят-"амоняка прави ципи/тапи/на места ,особено около кривки ,като не е работил,стоял хладилника".Дали е така,не знам,но е факт ,през годините са тръгнали много хладилници след обръщане,даже някой само с почукване по тръбите ,като е загрял.Защо?

Амоняка е газ и е супер агресивен разтворител може свързвайки се с нещо да направи ципи тапи и т.н но в този вид хладилник няма такова нещо. В тези хладилници има амоняк , вода , водород и натриев би хромат.
Когато е намаляло количеството хладилен агент процесът не може да започне .
При кипенето на тази смес трябва част от нея да се покачи до определено ниво На вертикалната тръба ( там където е нагревателя) и да прелее за да започне процесът .
Като се обръща хладилника механично карате сместа да прелее. Така започва процесът които ви гарантирам че в този случай не е ефективен.
Хладилника изстудява ама не точно.

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 5:04 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Термопаста:

- Нед Апр 09, 2017 9:11 pm
chicken написа:
Няколко пъти стана дума за термопастата и няколко човека питаха къде точно е това, та да пусна снимка, че никъде не мернах такава...



При хладилниците с такъв размер камера това е положението. За другите не знам. Но сега, докато пиша се сетих, че не погледнах, дали в камерата трябва да се прави такова упражнение.
Та така. Развиват се двата винта с дълга отвертка, сваля се топлообменника внимателно надолу, за да излезе телта на терморегулатора, чисти се втвърдената 20 годишна гняс и се маже с нова. После обратния ред. Как се слагат винтчетата оставям на въображението ви Smile Жокер: точния накрайник винаги върши по-хубава работа от подобния на точния накрайник Smile Ако няма - има други методи Smile


- Чет Май 11, 2017 3:34 pm
okrob написа:
Хладилника ми охлаждаше, но не много добре ( не бях го мерил), камерата ми прави лед за по-малко 1 ден. Не съм го носил на профилактика на амоняка.
Смъкнах радиаторчето в хладилната част, термопастата направо я нямаше. Смених му я с такава за процесори, но резултат няма. Меря температурата - прави 15 градуса на втория ден, а камерата е лед.
Говорим за работа на газ и преди и сега.
Смъкнах пак радиатора, термопастата се е втвърдила. ( така ли трябва да стане?)

Някакви предположения?!
Има ли значение каква е термопастата? Да не би да е два вида за студено и за топло?


- Пон Май 22, 2017 12:04 am
Тодор Василев написа:
okrob написа:
Тодор Василев написа:
okrob написа:
5 мл струваше към 8-9 лв - бяла

И колко туби от по 8 мл. Намаза.
Аз като слагам не стигат 20 мл.


Намазах с една туба, реших че не трябва да се прекалява както при компютрите.
Да разбирам ли, че тази паста в кутията която споделих ще ми свърши работа и да мажа яко

Мажи не се притесняваи.

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 5:04 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Инструкция:

- Съб Дек 16, 2017 9:25 am
sampo написа:
От линка по долу си изтеглих описанието за експлоатация и данни на нашия Electrolux RM4240, който има голяма нужда Laughing да се пробва

http://www.dometicmanuals.com/PROD/MASTERDometic.nsf?Opendatabase

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 5:04 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Компресорен хладилник:

Валя и Боян написа:
Да споделя и аз за хладилника на караваната.Работеше мижаво.Свалях - въртях и накрая го смених със компресорен.Работи само на 220 волта.Харчи 20-30 вата като работи,веднъж като замрази после само подържа и включва на пресекулки за по 5-6 мин.Има си камерка,колко минус не знам,но си прави лед без проблем.На караваната слагам акумулатор 75 амперчаса,инвертор 500вата.В моменти на движение зареждам от колата през мощен диод,за да избегна паралелната работа на двата акумулатора.Стационарно вечер пускам агрегатче 600 вата за по 2-3 часа и зареждам със 10-12 Ампера.Ползвам телевизор/жената го ползва/-70вата и осветление енергоспестяващо - 2 по 20 вата,евентуално музичка,помпичка за вода на 12 волта.Оригиналният хладилник "Електролукс" така си седи в мазето и ако някой го иска - давам го.Работи на газ,12 и 220 волта,НО СЛАБИЧКО.


- Пон Мар 07, 2016 6:02 pm
Dido написа:
Dido написа:
Понеже ми писна от "гори/не гори" и "работи/не работи", ще споделя аз как реших проблема с тези шкафове, наричани за краткост "Хладилник" - 12/24-волтов италиански компресор, чисто нов хладилник-донор от магазина (при мен като размер пасна Мидеа 088), добър хладилен техник и... Воала, проблемът е решен. Към момента още е в процес на проби, но резултатите са - за по-малко от 20 минути свали вътрешната температура на -1С и спря. Включи се отново след 15 минути за около минута и пак спря и т.н. Теста е при 19С и празен хладилник. Разход на ток - при старта беше на 2.5А, после вдигна на 3-3.5А при включване на компресора. Истината ще е лятото при 40С, но за сега резултата е повече от приличен...

След 4-дневен тест при температури от 12С до 22С резултатите:
Заредих хладилника сряда вечерта с провизии, като половината бяха студени, другата половина бяха на стайна температура (2х2л. Кока Кола, няколко Спрайт-а 0,5л., два кена бира 0,5л.), хладилника показваше 12С вътрешна температура. Четвъртък беше 50/50 слънце, показанията на волтметъра сутринта бяха 12,8V. Освен хладилника предишната вечер работеше и телевизор (36W/12V) и осветление (приблизително 12W\12V). Помпа за вода и зарядни за мобилни не ги смятам, те са си константа. Температура в хладилника - 1С.
За четири дни волтметъра не падна под 12,7V, въпреки всичките консуматори, а температурата в хладилника (експлоатиран като домашен - без бързане...) не мръдна от 1С.
Аз съм доволен, бирата беше ледена, а 200W солар напълно компенсираше денонощните загуби дори при лошото време.


- Сря Юни 29, 2016 2:15 pm
Yaro написа:
Любомир Мечков написа:
pendovr написа:
Относно компресорните хладилници , май сте в грешка .На колко години си сменявате хладилниците у дома ,а Very Happy
В смисъл, че са надеждни ли ? Ако е така - не си прав, компресорните хладилници в превозните средства са подложени на вибрации, маслото им постоянно се пулверизира и разхожда насам-натам, това убива бавно компресора. Като за капак има две китайски и три европейски фирми, които правят хладилници за превозни средства и не са особено напреднали в технологиите. Чести проблеми със захранването, още по-чести проблеми с електрониката, която управлява компресора и вентилатора, още по-чести проблеми с компресорите. Особено, ако не са Данфос или Секоп си е направо трагедия. Чести запушвания на капилярни тръби, нахлуване на масло в изпарителя, след което всичко е за кофата. Просто така са произведени- гадни за ремонт, почти невъзможни. Да не говорим по-новите, управлявани от термодвойки през електроника... Те са още по-ненадеждни. Самата индустрия за превозни средства няма много общо с тази за недвижимо имущество. Същото се отнася и за климатиците за кемпери и каравани - имат същите проблеми, само с тази разлика, че цените са още по-солени Smile
Не съм изцяло съгласен. Доколкото разбирам доводите са ти на база компресорни хладилници в тир-овете и подобни МПС. Освен китайските и европейски фирми, има и японски и австралийски, където надеждността , и цената е друга. Имам Енгел от много години и около мен знам за още 6-7 хладилника. Никакви проблеми при експлоатацията при която всеки газов ще е в пъти по ниско ефективен, да не кажа че имам силни подозрения че няма да работят дълго в съответните режими - яки вибрации и друсане за дълги часове в деня и минимум околен въздух за работа, складиране на храна и напитки вътре без никакво съобразяване с тяхната температура нито с предварителна 'подготовка' на хладилника. Енгела е много яко куче.

Не отричам газовите. За в кемперите и близо до цивилизация са прекрасни.


- Сря Юни 29, 2016 6:35 pm
Yaro написа:
Ето това са Engel:
http://www.engelaustralia.com.au/

За приложение в 4х4 експедирането нямат алтернатива, освен донякъде ARB, Waeco. Цената е солена, 32 литровия по-спомен е 1500+лв. Знам, че няма да повярвате, но на макс натоварване харчи колкото една крушка (35в). Купих си и газов Dometic Waeco, правихме обстойни тестове, след което продадох Ваекото.


- Сря Юни 29, 2016 6:56 pm
Yaro написа:
Любомир Мечков написа:
Аз работя и живея в Европа, ползвам, ремонтирам и обслужвам масовите продукти на пазара Wink Нямам идея какви са тези хладилници, най-вероятно в България са само тези, които спомена. Относно абсорбционната технология - Няма проблем да е много по-ефективна, но всичко е до тегло и габарити. Ако компресорните хладилници бяха по-надеждни, най-вероятно в склада ми щях да имам по-малко части за тях и повече за амонячните, уви нещата изглеждат така :

55% части за компресорни
30% части за термоелектрически
15% части за абсорбционни

Това работя - това споделям, кво да нАправа Smile
Естествено, аз затова писах, че според мен наблюдението ти е на база компресорни хладилници от мпс-та тук (тирове, бусове и подобни). Най-общо казано тези за офроуд приложение са доста по-яки, но и по-скъпи. Гладиатор Пловдив ги продават от поне 15г. в България, но да предполагам, че купените не са много. Българина е почитател на бюджетните решения, понякога работят, понякога няма как.

Резултатите от моите тестове, накратко:
Газовия на Дометик/ Ваеко:
+ работи на газ и ако има газ ще работи дълго;
+ много приличен обем спрямо тегло;
+ евтин спрямо компресорния, но все пак най-хубавия в Ескадра бе 600+ лв. (при цена на 800+ за компресорен със същия литраж);
+ работи идеално и ефективен (охладжа добре и дори заледява), ако е на сенчесто и хладно място - например покрай язовир в планина)
+ лек
- брутална консумация на ток;
- смешно охлаждане на 12в
- иска много повече време, въздух около него и никакво клатене за да изстуди добре. Поставен в кола паркирана на пряко слънце (на плажа) - никакъв шанс да охлади добре, камоли да направи лед.

Компресорен:
+ въобще не се интересува от околна температура, температура на вкараните продукти и т.н. Изстудява за нула време (пъти по-бързо от газовия);
+ работи в тежки условия (офроуд);
+ супер ниска комсумация на ток, работи на 220, 12 и 24

- цена;
- малко по-тежък от газовия;
- изисква по-голяма инвестиция относно средства за заряд спрямо газовия, когато се къмпира за по-дълго извън цивилизацията.


- Пон Юли 04, 2016 8:45 pm
sampo написа:
Купих ТОВА ТИХО КОМПРЕСОРНО НЕЩО преди десетина дни от колега форумист и миналата седмица го тествах на яз. Доспат, резултатите са ... на ръба на реалното. Заключението ми е че всеки изтръпнал акумулатор и панел без слънце са в състояние да гарантират няколкодневна ефективна работа на кутията. За сега оставям да се източи напрежението около пропан бутана, нещо е набрал яко дебит, после реални показатели на нещото.


- Пон Юли 04, 2016 9:21 pm
REGULATOR написа:
От три (3)години съм с компресорен хладилник от ... магазина за 280лв! 125 литра,обикновен Либхер! Нито го чувам,нито ми е създавал грижи!Забравих че имам хладилник! Нивелация ли?? Да бе-да! И с камерата надолу да е,пак работи! До миналата година го подкарвах с 150вата панел,от тази са 250 и нямам липса на ток!
Обаче,като чета темата,ще се окаже че съм балък! Аз не знам,но явно имам проблем с хладилника! Ще взема да го сменя .....с газов! Да ми е по-спокойно!
Баси и корифеите се навъдиха! А ние ядем доматите с колците!

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 5:05 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

По-ново поколение хладилник:

- Вто Апр 11, 2017 10:31 am
Данаил Делчев написа:
Ако мога да направя само една вметка ,за да остане в историята на темата Smile. Както някои знаят вече съдбата ме насочи към подходящия за мен кемпер. Та този кемпер е с НОВ (2-3-4) годишен хладилник. Трябва да ви кажа че до момента не откривам никаква разлика в работата между трите вида "гориво" на които работи. Учудващото беше че на 12 в си работи повече от перфектно и си държи зададената температура , а не е като да не се отваря по време на път. Явно хората са го измислили но ЕГН-то и при хладилниците не прощава. На караваната ми 12-те волта направо ги бях откачил , тъй като майсторите така и не можаха да ми пуснат правилно кабеляците.


- Вто Ное 28, 2017 7:41 pm
MITKO70 написа:
loveforever написа:
Не зная дали в по-новите хладилници има някакво по-автоматично управление т.е. електрониката на хладилника да следи какво има подадено и на базата на предварително зададен алгоритъм да включва най-приоритетното захранване. Не че е невъзможно, но това значи непрекъснато да има зададено към хладилника и 220 и 12 и газ. При такова положение тръгвайки на път след запалване на двигателя електрониката ще превключи на 12V , но газта ще бъде подадена принципно и спряна от клапан, което мисля противоречи на изискванията за безопастност. В упътванията и указанията за ползване на уредите на газ е дадено те да се ползват при спряло положение на караваната/кемпера от съображения за сигурност. Много хора това не го спазват на практика, което разбира се не го прави допустимо. Мисля че подобен хладилник няма как да пъде пуснат на пазара заради принципите за неупотреба на газ по време на път, на база на които се конструира и одобрява едно изделие преди да влезе в употреба.


Дани,има такива хладилници,произведени са и се ползват в по новите кемпери,Това са големите хладилници с отделна голяма камера и работят точно както ти го разсъждаваш.При запалване на двигателя,минава на 12в.газта се спира от ел.клапан и пак се пуска когато спре кемпера и се изгаси .Не е забранено ,защото ползват по нов модел редуцир вентил/клапан/които има така наречена ,"краш защита",при евентуално ПТП,удар прекъсва газта.
При старите хлаздилници има терморегулатор 0-7,и прекъсва тока към нагревателите когато се достигне зададена температура,после пак го включва.


- Сря Ное 29, 2017 8:58 am
rozovslon написа:
Казах ти, че рано или късно ще се пречупиш, нали?
Решението е просто: Добре работещ хладилник на газ.
Успех!

ПП
Преди години през ръцете ми мина хладилник thetford - нов. Беше свален от някаква каравана също нова, която беше участвала в някакъв филм, като по сценарий я унищожават.
Та някой се беше сетил да я изкорми и продаваше вътрешностите.
Аз купих въпросният хладилник с найлоните по него, но с липсващо управление, което тариката беше продал отделно от хладилника.
Получих кутия с агрегат, газов клапан и газова горелка + температурен датчик. Всичко това си беше на място, фабрично монтирано.
Наложи се да чета здраво и установих следното.

1.Газовият клапан беше електромагнитен като на автомобилните газови уредби.
2.Горелката беше странна и за пръв път видях такава.
3.Електрониката работи по следния начин

- вкл/изкл
ако е вкл.:
- задава се температура от бутоните и се следи с вградения датчик - 2 проводен
- когато се достигне желаната температура контролера или спира газта или спира подаване на напрежение към съответния реотан
- когато темпераурата се покачи - гаста се пуска от клапана и като на газовите печки се пали, но не цъка непрекъснато или се пуска напрежение по реотаните.
- когато си в движение се пуска реотан на 12 в. и всичко друго се изключва
- когато си пъхнал щепсел в 220 в. всичко друго се изключва
- когато няма работещ двигател или няма щепсел с 220 в. работи на газ, но само ако си на положение вкл.

Всичко това е супер, но...НУЖДАЕШ СЕ ВИНАГИ от захранване 12В.
Ако батерията падне...край
Затова продават опция - кутия с 6 батерии, която се постава на подходящото място.

Всичко това няма нищо общо с приоритети на енергийни запаси, а само с най-обикновена прагматичност и обичайна житейска логика и заради високите изисквания за безопасност, разбира се.

_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6308
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Яну 03, 2018 5:06 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Други:
_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Резервни части, ремонти, аварии Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Следваща
Страница 1 от 15

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov