kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
Едно кратко пътуване с влак
Иди на страница 1, 2  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Пътувания в България
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
kvp155



Регистриран на: 21 Юли 2015
Мнения: 648
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Мар 07, 2017 6:25 pm    Заглавие: Едно кратко пътуване с влак Отговорете с цитат

След дългата зима най-накрая синоптиците ни зарадваха с чудесна прогноза за трите почивни дни. Всъщност зимата не беше нито дълга, нито тежка и страшна, а си беше най-обикновена – приказна, снежна, студена и красива. Просто май се бяхме поразглезили със зими без сняг и с положителни температури, и вече свикнахме с такива.
Така след отиващата си зима (каквато и да е) на връх Трети март бяхме твърдо решили да пробваме дали можем да хванем тен препичайки се на шезлонгите във Варвара и дали успешно можем да се ощавим с врялата минерална вода. Оказа се, че и двете са възможни и дори не особено трудни. Слънцето още първия ден беше толкова силно и така му се радвахме, че накрая естествено прекалихме и още вечерта някои съжаляваха. Водата пък е чудесна – чиста и приятно топла. Последното бих го твърдял винаги ако не беше един чичко, който постоянно измерваше температурата на водата с едно пате-термометър и според някакви критерии усилваше и намаляваше дебита на топлия поток. Така в един момент вероятно към края на деня, водата трябваше да е с най-висока температура за да компенсира понижаването си през нощта. Аз уж издържам на топло, но след тази динамична интервенция се оказа, че май не е съвсем така, та наистина за малко да се ощавя.













Не знам дали е от значение, но врялата вода беше в големия басейн, зад 40-то бунгало, точно там беше най-топло. Децата обиколиха всички басейни, но традиционно накрая се установиха в малкия до входа. Въпреки, че се бяхме разбрали да се седи във водата на почивки или докато им станат ръцете „стари“ – да им се набръчка кожата от топлата вода, малкия категорично отказа условието. Според него кожата на ръцете ставала много бързо „стара“ и предложи да гледам тази на краката. Съгласих се, какво да ги правя, нали сме дошли заради тях, а и майка им четеше нещо в кемпера така, че всички можехме да си позволим този лукс. После ако има последствия, естествено никой нямаше да знае от какво са, а виновния пак щях да съм аз. Съдба. Така е винаги у нас, когато направят някаква беля и ги улича за виновни, те ме гледат с най-учудения и въпросителен поглед на света и нищо не знаят. Е, не минава и без някой шамар, но това е друга тема, че някой социален работник може да чете в момента.







Тази пък снимка не съм я правил аз и я видях едва когато свалях снимките на компютъра. Каката вербувала по-големия си брат да ѝ прави тайни снимки, сигурно пак за пред някое гадже във Фейса. В тази връзка преди време една позната ме пита: „Дъщеря ти има ли си вече гадже ?“ Отговарям твърдо: „Не“, а тя продължава: „По-правилния отговор е – „Не знам““. Все по-често с притеснение се сещам за тези думи.

На Варвара е много хубаво, особено извън сезона, когато в комплекса не се изсипал целия Пазарджик и половината народ от близките околни села. Въпреки, че за Трети март бяха продадени всички къщички, и навън имаше няколко кемпера и каравана, беше прилично спокойно – в басейните, около тях и в заведението.





Вечерта пък се запознахме с един пич и неговото семейство, също дошли с кемпера си да разпуснат край басейна. Прекарахме си добре под чардаците, макар да беше малко ветровито и хладно.



На следващата сутрин трябваше да ставаме рано – в 7.30ч, защото предстоеше кулминацията на кратката ни почивка – безцелно пътуване с влак. Безцелно в смисъл, че нямахме нужда да се придвижим от едно място на друго, а само да повозим децата на един уникален за България влак – теснолинейката Септември – Добринище или както е известна още - алпийската железница на Балканите. Влак който не просто превозва пътници, а създава приключения. Влак, който обаче е и единствената транспортна връзка за над 40 000 българи все още живеещи в малките и откъснати от света селища по трасето му. Влак, който особено през зимата, когато блокираните от сняг пътища са затворени или трудно проходими, остава единствена връзка със света на хората от Чепинско и Разложко.

Преди време казаха по телевизията, че децата от няколко високотехнологични щата в САЩ родени през тази година, никога няма да карат автомобил. Просто няма да ги има. Замислих се за нашите, че никога не са се возили на влак. Така бързо решихме да поправим тази грешка, че въпреки социалната си функция, току виж влаковете са изчезнали след някоя друга година. Снабдени с разписанието на „експреса“ Септември – Добринище, десетина минути преди заминаването бяхме на гарата във Варвара.



Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
ilkomuhata
Клубен член с каравана
Клубен член с каравана


Регистриран на: 05 Май 2010
Мнения: 2031
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Мар 07, 2017 7:42 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Bravos thumb up
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана Yahoo Messenger
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6690
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Мар 07, 2017 8:06 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Много яко!
Това с теснолинейката и ние трябва да го пробваме някой път.
_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
Женени с Деца



Регистриран на: 18 Апр 2009
Мнения: 510
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Сря Мар 08, 2017 9:15 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Чудесно разказвате thumb up
_________________
Твърде стари, за да работим; твърде млади, за да умираме - време ни е да пътуваме! Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Роси и Стоян



Регистриран на: 18 Юли 2012
Мнения: 728
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Чет Мар 09, 2017 4:53 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

thumb up Bravos
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
kvp155



Регистриран на: 21 Юли 2015
Мнения: 648
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Мар 09, 2017 5:07 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Женени с Деца написа:
Чудесно разказвате thumb up


Благодаря Косьо.

Мисля, че всеки може да пише, стига да намери време и желание да споделя. Ако не го правим ще останат само четящите и тези, които не спират да пълнят разделите с простотии.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
kvp155



Регистриран на: 21 Юли 2015
Мнения: 648
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Мар 09, 2017 5:48 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Естествено сме единствените пътници тръгващи от тази гара в този ранен час и Ръководителя на движението, който е и билетопродавач много любезно ни информира за условията и цените на пътуването. Бяхме решили да отидем да разгледаме Велинград така, че билетите до там бяха съответно по 2.30лв за възрастни и 1.15лв за деца (от 7-10год, за по-малките е безплатно). Това са цени за група от 3-6 човека, в която попадахме и ние. Интересното е, че за да се ползват намаленията за деца, те трябва да имат специален документ (че са деца) издаден от БДЖ! Велико творение на някой чиновник в тъмно сини и мазни дрехи, който за малко да развали доброто ни настроението, но не му се получи. В целия свят малките хора са с преференциален статут без да е необходим документ за това, в нашите железници е друго. Така след тази БДЖ-простотия трябваше и за децата да вземем билети за възрастни, но дори и с този факт, цените според мен си остават ниски за тази услуга.
Снабдени с ценните хартийки чинно зачакахме трена, които точно в 8.46ч разцепи мрака със силен краткотраен сигнал от свирката си. Приятно изненадани сме - червения локомотив пристига не с обикновените два, а с цели четири вагона, при това почти нови! На самия Трети март пък е бил с десет вагона, като на всяка по-голяма гара, танцова трупа в носии е слизала и е играла хоро на перона под наслов „Хоро за Хората“. Жалко, че нямахме късмета да се потопим в това преживяване.





Вече сме вътре и с голямо учудване установяваме, че атмосферата наистина е приятна. Вагоните са чисти с меки, удобни и здрави седалки, прозорците се отварят, осветлението работи, учудващо, но и отоплението също работи. А бе направо европейска работа.





Е това е най-голямата изненада. Тоалетната е в безупречно състояние! Браво на персонала! И на пътниците Браво!
Веднага си спомних, какво съм виждал по влаковете преди много години ...



В горния край по стените на вагоните са разлепени исторически снимки с изображения на влака през годините и някои от гарите.
Е, не може да мине и без задължителния опис на вещите поставен в началото на всеки вагон с нарочна графа за подпис на приел-предал, но при това крадливо племе, контрола трябва също да е на видно място.











След гарата на Варвара влака се понася с бясната скорост от 33км/ч, като почти веднага се шмугва в скалистото дефиле на Чепинската река. Едно до друго в почти успоредна линия са реката, жп линията и автомобилния път. На места шосето и линията са толкова близо, че сякаш са в едно трасе. Влака естествено е многооо по-бърз.











„Пристигаме на гара Цепина“ - обявявам на малките братя.



Един пътник ме чува и веднага ми прави забележка: „Не е гара, а е спирка“! Е, казвам: „На табелата пише гара“! „Пише, но не е! Гарата е с поне два коловоза, да се разминат влаковете, а това е спирка, щото линията е само една! Преди е била гара, сега е само спирка“! – леко назидателно ми отвръща симпатичния чичкото. Аз съответно се извинявам за невежеството си, подведен от надписа на табелата, която явно е останала след преобразуването на гарата в спирка.



Ей този е чичкото, с каскета.

Малко по-нататък е и жп-прелеза през който линията пресича шосето и минава от другата му страна. Естествено преди да преминем, бариерите са спуснати и всички коли ни чакат. Машинистът надува гордо свирката и отново сме в гората. Другаде пък влакчето е на няколко метра над пътя и от него победоносно може да се наблюдават движещите се с не висока скорост автомобили.
На моменти тунелите и скалите са много близо, толкова, че сякаш можеш да ги пипнеш.

Най-накрая стигнахме и до една малка, но истинска гара – и веднага децата я познаха, щото имаше спрял насрещен влак с който се разминахме, т.е. имаше повече от един коловоз и аз гласно го отбелязах на чичкото.




Той пък беше видимо удовлетворен, че ме е научил на нещо. Въобще във влака лесно се завързват социални контакти. Толкова е малко всичко, че сякаш всички са приятели, а и хората са много дружелюбни.

Ето и няколко истински гари





Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
gabroveca 2604
Клубен член с каравана
Клубен член с каравана


Регистриран на: 05 Ное 2010
Мнения: 2119
Местожителство: БГ- ВЕЛИНГРАД

МнениеПуснато на: Чет Мар 09, 2017 7:05 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Много добре разказано и показано! Bravos Въпреки, че ежедневно минавам по пътя, и често сме заедно автомобил, влак и река , не ми е изглеждало толкова красиво, както Вие го представихте. Вижда се красотата. Но , така е в нашето забързано ежедневие - не забелязваме красотите, които са пред очите ни. Благодаря!
_________________
M&M - Мими и Милчо
Dethleffs RT 2
http://gabroveca.snimka.bg/automobiles/dethleffs-rt-2.561490.21967565
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
ВаБоВи



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 155
Местожителство: Филипополис

МнениеПуснато на: Чет Мар 09, 2017 8:23 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Последно пътувах с този тип влак преди 20 години от Якоруда до Септември.
Беше доста изкъртено тогава, сега е чудесно.
Замислих се и аз за един преход Cool
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
kvp155



Регистриран на: 21 Юли 2015
Мнения: 648
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Мар 10, 2017 2:28 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Наистина е красиво Милчо. Но когато си зад волана е друго.
Аз също съм минавал по маршрута поне сто пъти, но заради завоите все внимавам за изнервени шофьори в насрещната лента и за красотите не остава време. Но има и друго, трябва да си отвориш сетивата: "Гледаш трънка, а виждаш роза. Това е защото искаш да видиш роза" - май го беше казал Малкият принц. А красотата може да е навсякъде, дори и в цвърчащите пържоли на скарата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
kvp155



Регистриран на: 21 Юли 2015
Мнения: 648
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Мар 10, 2017 3:10 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Едно от местата на които всеки пътник може да усети пътуването със скоростното влакче малко по-екстремно, е „мостчето“ между вагоните. Това място на практика е открито и дава възможност за директен и вълнуващ контакт с природата и скоростта. Децата даже не ги беше страх да стоят там (майка им естествено не знаеше, че сме там).



Дори и в мрачния сезон, накрая на зимата гледките са уникални – високи скални образувания, на места като в ждрело, полегати склонове и заоблени хълмове, долчинки с малки къщички и виещи се пътчета между тях, тук-там група вечно зелени иглолистни дървета разкрасяват сивите окраски на неразлистилата се гора.













Разбихме се от ходене напред-назад между локомотива и края на влака. А началото му е особено интересно, най-малкото заради това, че не можахме да влезнем в машинното и да разберем, кой аджеба го кара този влак.

Малкия почти се разплака, като разбра, че врата е заключена и до последно не вярваше, че не съм я заключил аз.



На пролет когато всичко е зелено красотата ще е още по-голяма. Тогава трябва да намерим време да пропътуваме цялото разстояние – 125км за 5 часа от Септември до Добринище. Ще преминем през трите планини - Пирин, Рила и Родопите, ще слезем за кратко на най-високо разположената гара на Балканския полуостров гара Аврамово - 1267 м., по-натам ще разгледаме хидрантите от където се е пълнела водата за някогашните парни локомотиви, а може да си наберем и диви ягоди.

Така неусетно измина времето от най-романтичното жп-пътешествие сред дебрите на Родопа планина, като в продължение на около час (точно 1ч и 16 мин) имахме възможността да се насладим на чудноватите гледки, които пленяват всеки пътешественик, дори и най-малките.

В далечината вече се вижда и Велинград.





Я, появил се е ЛИДЪЛ – от кога само не съм идвал във Велинград! Все бързаме, все нямаме време. За къде ??? Сутринта на светофара съм зад една черна фирмена кола на погребална агенция, с надпис на задния капак: „Не бързайте, ние ще ви изчакаме". Деликатен намек. Ама аз повече наистина няма да бързам. За никъде.



Голяма работа е този влак. Малък и сладък.







Тази лелка е кондукторката. Очарователна, усмихната и много любезна жена. Разреши ни да се покатерим на влака, че даже прикрепяше машиниста, да не падне. Това жълтото в ръката ѝ е някаква палка за някакви жп сигнали. Интересното беше, че всъщност палката представляваше дръжка от лопатка за смет с грубо навито жълто тиксо по нея. БДЖ-беднотия - нещо такова ще да е.

Теснолинейката обаче си е много повече от атракционно влакче, най-малкото заради огромната си социална функция. Това веднага се усети от наплива работливи жЕни (ударението е на Е, такъв е диалекта в региона), които се стекоха към влака на гарата във Велинград.



Това са онези характерни трудолюбиви женици от българо-мохамедански произход (на помаци се обиждат) с шарени забрадки и шалвари, които може да ги видите от ранна пролет до късна есен, наведени да работят по разораната земя (сещам се веднага за думите на моя втора братовчедка, която казваше: „Работа, дека гъзо ти е по-високо от главата, не ми я фали“). През летните месеци децата на този трудолюбив народ по цял ден обикалят гората в търсене на боровинки, звоници (диви ягоди), гъби и всякакви билки. После ги продават край пътя от Юндола наду. Конфитюрите са уникално вкусни и винаги си купувам, най-малкото за да уважа трудът на тези хора.
Много очарователен и мил ми е целия югозападен район. Дали защото съм роден тук или защото просто е много красив и магнетичен, не знам. Знам само, че не ми е все едно дали съм в Равно поле, Доганово и Елин Пелин или ще съм в Бачево, Огняново, Разлог и Гоцето. За планините пък … да не говорим, че думите няма да стигнат.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
gabroveca 2604
Клубен член с каравана
Клубен член с каравана


Регистриран на: 05 Ное 2010
Мнения: 2119
Местожителство: БГ- ВЕЛИНГРАД

МнениеПуснато на: Пет Мар 10, 2017 7:01 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Може би знаеш, ама за всеки случай. Един или два пъти в годината тези вагони се теглят от истински парен локомотив. Тогава какво е , не само за децата, а и пътуването е по интересно с изпускане на парата. Как се хвърлят въглища влокомотива може да се види и на гарата.
_________________
M&M - Мими и Милчо
Dethleffs RT 2
http://gabroveca.snimka.bg/automobiles/dethleffs-rt-2.561490.21967565
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
Trifonov



Регистриран на: 09 Фев 2010
Мнения: 822
Местожителство: Ловеч

МнениеПуснато на: Пет Мар 10, 2017 7:52 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Изчетох го с по-голям интерес от екзотичните чужбински пътеписи. Върнахте ме поне 35 г. назад.
_________________
0888851346, atanas_trifonov@dir.bg
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
NESTI
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 11 Юни 2014
Мнения: 264

МнениеПуснато на: Пет Мар 10, 2017 8:27 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

super
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
ilia_60



Регистриран на: 02 Юни 2011
Мнения: 244
Местожителство: софия

МнениеПуснато на: Пет Мар 10, 2017 8:53 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Bravos
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Пътувания в България Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2  Следваща
Страница 1 от 2

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov