kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
И още един проект...
Иди на страница 1, 2  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Направи си сам
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Лазар



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 39
Местожителство: Благоевград

МнениеПуснато на: Съб Дек 10, 2016 10:42 pm    Заглавие: И още един проект... Отговорете с цитат

Здравейте на всички!
Първо да се представя, казвам се Лазар и съм от Благоевград.
Като всички новорегистрирали се, и аз първо малко почетох из форума и после реших да се регистрирам. Наистина има какво да се прочете и научи тук.
И сега да ви представя какво измислих аз на тема кастенваген.
Първата чуденка беше разбира се на каква база да го направя. Мислех първоначално да е Ducato/Boxer/Jumper след 2007 година, обаче понеже ми е първи проект, не ми се рискуваше със скъп бус и реших да е малко по-евтин. И така се спрях на Renault Master 2004 г. най-дълга и висока база, 2.5 dci, 120 к.с., 6 скорости, климатик. Щях да напиша, че досега във форума не е представян проект за Рено, но видях, че един колега също е започнал проект на база Master.
Сега защо се спрях на този бус? Оказа се, че ширината между колонките на товарния отсек е 176.5 см. (от ламарина до ламарина е 188 см), само 3,5 см. по-малко от колкото на Ducato, а дължината на товарния отсек е 3,74 м. Прецених, че това ще е достатъчно за разпределението, което искам да постигна.
Преди да продължа, искам да потвърдя мнението на колеги, правили вече успешни преустройства на бусове, че без подходящи условия, като база за работа и всякакъв набор инструменти - стандартни и нестандартни, проекта е почти мисия невъзможна. Преди да започна проекта се допитах до мой приятел, който има цех за производство на мебели и след неговото разрешение, че мога да му ползвам цеха, барабар с машините и не на последно място неговата помощ, се реших да взема буса за съсипване Smile hammer
И така, изхвърлих всичко от вътре и остана това:



След като махнах шперплата от пода, отдолу се показаха драскотини, обаче беше почти без ръжда. После бормашината с телената четка и Protecta 3 in1 и вече пода изглеждаше както трябва:



Следва сваляне на предните седалки:



Преправяне и пребоядисване на стойката на предната двойна седалка:



Продължаваме с монтажа на нови въртящи се седалки, дървената скара на пода, наместване на точното място на резервоара за чиста вода, пускане на маркучите за чиста вода и PVC тръби за отходната вода от кухнята и банята. Всички PVC тръби са залепени с полиуретаново лепило. Дървената скара на пода също. Използвах полиуретаново лепило на Akfix p645. Направих проба с дървено трупче залепено на една от гредите на купето. При опит да го откъртя, гредата започна да се огъва. Успешното решение за махане се оказа нож, направен от лист от механична ножовка и чук Very Happy



Монтажа на печката се оказа голям цирк. Единственото възможно място за монтаж на печка с долен комин без да се режат греди, се оказа точно там където е монтирана в момента. И за пълен късмет това място е точно там където беше по проект Smile Единствено трябваше да е по-напред, обаче отпред греда... в буквалния смисъл Smile Ама после ще го мислим...

Това е първия слой изолация на стени и тавани. Поръчах я от Англия.
На хартия е страшна - дават и над 99% топлонепропускливост. Не има вярвам много ама я почваме





По между другото изрязахме отворите за тоалетната, зареждането на чиста вода и куплунга за външно 220V. На тази снимка се вижда и залепеното трупче на гредата за пробата.



Пуснахме кабел и пробвахме камерата за задно виждане. Дисплея също е монтиран.

Люковете също са монтирани - един над седящата група и един над спалнята.





Следва проектиране и изпълнение на ел. инсталацията. За осветление съм пуснал 2х0.75 , за магистралите на 12V 2х1.5 , за 220V 2х2.5. Разбира се многожилни. Закачих схемата на станата и започваме




Таблото е предвидено да е над вратата.

Стига толкова за днес, че станах досаден Smile

Следва продължение...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
NESTI
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 11 Юни 2014
Мнения: 254

МнениеПуснато на: Съб Дек 10, 2016 11:02 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Като гледам.... в бачкането не си от мързеливите, но в писането....тъкмо стана интересно и се омързеливи Very Happy
Хайде не ни дръж в напрежение. Давай продължението thumb up
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6310
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Дек 11, 2016 1:47 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Добро начало! И аз чакам продължението. Very Happy
_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
Лазар



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 39
Местожителство: Благоевград

МнениеПуснато на: Нед Дек 11, 2016 6:29 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

И така, продължаваме по план.
Оразмерихме и изрязахме къде то трябва пода.



След това демонтаж, поставяне на изолация - високоплътна вата 4 см. с фолио и отново монтиране на подовите плоскости. Преди това ударих едно безирче на скарата. Оказа се, че ако сложа резервоара за чиста вода върху скарата ще ми дойде малко висок после за седалката и за това под него предвидих лист фибран.





Междувременно сложихме и газовата бутилка и прекарахме газовата инсталация. Инсталацията върви отдолу отвън и влиза вътре само до уредите. Тя печката и без това си се захранва отдолу. Това, което стърчи по средата на страничната врата е маркуча за газовият котлон. Кабелите са за 12 и 220V - предвидил съм да има удобен контакт до вратата.



Ред е и на втората изолация на стените - отново високоплътна вата с фолио и монтиране на гредички за захващане на облицовка и мебели после за нея. А служат и за нивелация на самите стени. Гредичките са залепени с полиуретан и захванати с винтове за железните греди на буса.





Монтирахме и облицовката на тавана - ламиниран фазер. И следва нещо, с което доста си поиграхме - направа на шаблон по който ще се правят после стените.



И проба с душ коритото и тоалетната.



Следващият път продължаваме с първите мебелите...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
Гого
Клубен член с каравана
Клубен член с каравана


Регистриран на: 29 Май 2013
Мнения: 892
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Дек 11, 2016 6:47 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Браво, много добре върви thumb up
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
turbo1



Регистриран на: 23 Авг 2009
Мнения: 650
Местожителство: Сливен BG

МнениеПуснато на: Нед Дек 11, 2016 9:01 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравей колега.Моя Опел и твоето Рено са една и съща база,само че така като гледам твоето е малко по дълга и висока база . И аз ще следя твоето развитие с интерес .
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
vladostanimirov



Регистриран на: 19 Окт 2008
Мнения: 3716

МнениеПуснато на: Нед Дек 11, 2016 9:27 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Като гледам зеления папрат през прозореца, кемпера, според мене отдавна се е развил...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Лазар



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 39
Местожителство: Благоевград

МнениеПуснато на: Пон Дек 12, 2016 1:41 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

turbo1 написа:
Здравей колега.Моя Опел и твоето Рено са една и съща база,само че така като гледам твоето е малко по дълга и висока база . И аз ще следя твоето развитие с интерес .


Здравей, в първия пост визирах твоя бус, но съм се объркал, че е Master, а той е бил Movano. Базите са абсолютно еднакви на двата модела. Товарният отсек мерил ли си го точно колко е дълъг на твоя ?

Цитат:
Като гледам зеления папрат през прозореца, кемпера, според мене отдавна се е развил...


Не е папрат, лоза е Very Happy . Наистина проекта го започнах през лятото, но още не е готов на 100%. От бачкане по него до сега не остана време да пиша. Нали го правя на чуждо място и гледам да е след работно време и събота и неделя да не преча много, пък и тогава и аз съм по-свободен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
mulenceto



Регистриран на: 22 Май 2012
Мнения: 2233
Местожителство: Все села, беше в София, сега в Пловдив, ама е от столицата Варна :)

МнениеПуснато на: Пон Дек 12, 2016 2:43 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Редуцира отвън!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
turbo1



Регистриран на: 23 Авг 2009
Мнения: 650
Местожителство: Сливен BG

МнениеПуснато на: Пон Дек 12, 2016 5:41 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Моя е по къс от твоя .,мисля че е 3,10м.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
Лазар



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 39
Местожителство: Благоевград

МнениеПуснато на: Пон Дек 12, 2016 8:51 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

mulenceto написа:
Редуцира отвън!!!


Да, за сега е там. Тъкмо да видя до колко ще издържи преди да замръзне. Другото място където съм му предвидил е зад печката. За сега не мисля да ползвам кемпера в екстремен студ, ама знае ли човек Smile Пробвах печката на -3, за 2-3 часа нищо не замръзна. Като падне още пак ще я пробвам.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
Лазар



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 39
Местожителство: Благоевград

МнениеПуснато на: Пон Дек 12, 2016 11:11 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Мебелите реших да са от ПДЧ. За изработката на мебелите според проекта влязоха почти шест плоскости. Една плоскост тежи около 80 кг. демек с обкова около 500 кг. Мерих буса след като го разкостих изцяло, само с новите седалки и малко гориво показа 2020 кг. Демек остават ми тон и половина до лимита. Според мен горе-долу ще се справим с килограмите. Като го завърша напълно пак ще го меря и ще постна резултата Smile

Вече с готов шаблон, за един ден сътворихме това:



Плана беше да направим банята и сандъка на седящата група и докато пробваме как ще стои ламперията на стените я сложихме и нея Smile
Следва монтиране на резервоара за чиста вода и основите на подиума за изравняване на нивото с кабината. Плоскостта върху подиума на снимката всъщност е капака на седалката. Още не са кантирани, сглобяваме ги пробно. На стената под прозореца левият отвор е за 12V, а десният е за контакт на 220V.




Левият извод е за запалка на 12V, в средата волтметър и USB на 5V. Тествах го и се оказа, че работи много прилично. Ама човек като си пусне правилните кабели се получават нещата Smile В колата ми явно са бая тънки жиците на запалката, понеже не правя разлика между зарядно 1А и 5А. Тук сложих телефона да се зарежда на 2,1А извод и след 5 мин. го сложих на 1А понеже зареждаше доста бясно Smile



Подиумът покрит и с капак за оползотворяване на мястото отдолу.



След това се прехвърляме от другата страна. Понеже печката вече е монтирана, започваме колоната с нея и хладилника и после кухнята.





Понеже над печката ще е хладилника направих сандвич с вата по средата за по-добра изолация. Вече тествах печката и въпреки, че съм оставил 10 см. между нея и горната плоскост, плоскостта доста се нагрява и трябва да измисля нещо по въпроса. Тук очаквам предложения Smile Мислех си за някакъв екран от ламарина, която да захвана с дистанционери на 1 см. от плоскостта примерно. Зад печката съм пробил два отвора долу и горе от към багажника, отдолу да влиза хладен въздух, а отгоре да гони жегата. Евентуално мога да сложа и някакви вентилатори там.



Сега за хладилника. Имам приятел с каравана, англичанка Swift Challenger 460SE, заедно я домъкнахме преди 5-6 години и в жегата хладилника на газ нещо не ми харесва. Въпреки профилактиките, които сме му правили. И за това твърдо реших компресорен със солари. Обиколих всички маркети с рулетката и взех най-плиткият с енергиен клас А+. Оказа се Haier.



И първи тест, макар и с външно 220 все още.



Кухнята изглежда така. Направих я максимално тясна - на 40 см., за да остане повече място за пътеката.





И първи тест на водата. Водната инсталация е изпълнена с хидрофорна помпа с разширителен съд.



Толкова за днес, че то и писането е хамалска работа Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
mulenceto



Регистриран на: 22 Май 2012
Мнения: 2233
Местожителство: Все села, беше в София, сега в Пловдив, ама е от столицата Варна :)

МнениеПуснато на: Вто Дек 13, 2016 7:46 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Лазар написа:
mulenceto написа:
Редуцира отвън!!!


Да, за сега е там. Тъкмо да видя до колко ще издържи преди да замръзне. Другото място където съм му предвидил е зад печката. За сега не мисля да ползвам кемпера в екстремен студ, ама знае ли човек Smile Пробвах печката на -3, за 2-3 часа нищо не замръзна. Като падне още пак ще я пробвам.


Идеята не е добра, определено. Поне го защити от мръсотия в някаква кутия.

Постарай се за изолираш много добре хладилник от печката. Писах в една тема за проблема с моя при зимна експлоатация.
Хладилника ми е на отстояние една мивка и печката го нагрява, поради което зимата работи доста дълго, а соларите не дават достътъчно ток!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
Лазар



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 39
Местожителство: Благоевград

МнениеПуснато на: Вто Дек 13, 2016 12:20 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

mulenceto написа:
Лазар написа:
mulenceto написа:
Редуцира отвън!!!


Да, за сега е там. Тъкмо да видя до колко ще издържи преди да замръзне. Другото място където съм му предвидил е зад печката. За сега не мисля да ползвам кемпера в екстремен студ, ама знае ли човек Smile Пробвах печката на -3, за 2-3 часа нищо не замръзна. Като падне още пак ще я пробвам.


Идеята не е добра, определено. Поне го защити от мръсотия в някаква кутия.

Постарай се за изолираш много добре хладилник от печката. Писах в една тема за проблема с моя при зимна експлоатация.
Хладилника ми е на отстояние една мивка и печката го нагрява, поради което зимата работи доста дълго, а соларите не дават достътъчно ток!


Да, прав си може да помисля за външна кутия от тези белите жичкаджийиските за външен монтаж дето са примерно.

Да спомням си твоето писане по темата, заради него се роди идеята за сандвича между печката и хладилника, за което ти благодаря !
След първите тестове горната плоскост въобще не се нагаря. Остава проблема с нагряването на долната плоскост.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
Лазар



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 39
Местожителство: Благоевград

МнениеПуснато на: Чет Дек 15, 2016 9:40 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Такааа... долу понаредихме нещата, ред е вече да поставим по някой шкаф отгоре. За вратичките избрах МДФ бял гланц. Лесно се поддържа пък и да е по-светличко.
Започнахме от седящата група и шкафа над шофьорската кабина.





Над кабината шкафа се получи доволно голям.



И е ред на масата. Размера е 80 х 60 см. Направихме и и една екстра - отдолу има още едно парче, което се завърта към пасажерската седалка.



И веднага трябва да се тества Smile С Митко - собственика на цеха и фирмата за производство на мебели обсъждаме нещата на по кафенце Smile Мите, голямо благодаря за съдействието !



И следващият тест на масата е...как става на легло. Размера е 80 х 180 см. Ако висят краката може и по-дълъг да се смести Smile



Горният шкаф над кухнята. Заради гредите, с които се захваща покрива за купето се наложи да правим "куфари" в някои от шкафовете, за да ги скрием.



По между другото сега като гледам снимките се сетих, че ми трябват пластмасовите кори на колонките на вратите (където са коланите). Моите са изрязани от задния край, може би заради преградата, която махнах. Давам моите изрязаните и доплащам за цели, ако има някой някаква идея по въпроса ще бъда благодарен.

Толкова за днес, че нямам други обработени снимки. Лека вечер на всички !
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Направи си сам Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2  Следваща
Страница 1 от 2

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov