kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
Захранване на кемперски акумилатор от алтернатора

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Направи си сам
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
YasenV



Регистриран на: 29 Мар 2015
Мнения: 118
Местожителство: Банкя

МнениеПуснато на: Пон Окт 24, 2016 11:21 am    Заглавие: Захранване на кемперски акумилатор от алтернатора Отговорете с цитат

Здравейте колеги, не съм много опитен в кабелите и преди да се впусна в промени искам да разпитам кое как Smile

Първия ми въпрос е.

1. Над мивката на кемпера има волтметър, и на него има batt1 и batt2.
Каквото и да меря, показва едно и също. А според мен, трябва да показва напрежението на батерията при двигателя, и батерията на кемпера, прав ли съм?
Ако съм прав, дайте насока, къде да търся проблема?

2. Хладилника е амонячен и работи и на 12в, но само като е запален двигателя. Въпреки това, ползва батерията на кемпера и я дърпа доста бързо.

3. Мисля да пусна един кабел от двигателския акумулатор до този вътре, като го свръжа през реле, което се пуска ток само когато е запален двигателя. При положение, че този вътре е тягов акумулатор а алтернатора е направен да работи за нормален стартов, ще прецакам ли този вътре Rolling Eyes

4. Сега зимата, как да се грижа за акумулатора. Имам 40W солар, мисла, да го включа и колкото и да е, да подава и зарежда акумулатора вътре, това добра идея ли е?

Поздрави
Ясен
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
rozovslon



Регистриран на: 20 Яну 2014
Мнения: 835

МнениеПуснато на: Пон Окт 24, 2016 1:13 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Номера с релето сигурно е осъществен при теб, Ако се окаже, че е така, провери релетата /в нашият къмпер са 2 и не ми се обяснява защо са 2/, предпазителите и т.н.
Когато работи двигателя, тогава се зареждат и двете батерии или поне такава е идеята. В този случай хладилника се захранва от динамото.
Провери си релетата най-първо, при мен там имаше проблем.

Поздрави и успех!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
kaloyan
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 05 Окт 2008
Мнения: 1525
Местожителство: Европейския съюз :-)))

МнениеПуснато на: Пон Окт 24, 2016 4:49 pm    Заглавие: Re: Захранване на кемперски акумилатор от алтернатора Отговорете с цитат

YasenV написа:
4. Сега зимата, как да се грижа за акумулатора. Имам 40W солар, мисла, да го включа и колкото и да е, да подава и зарежда акумулатора вътре, това добра идея ли е?


Аз правя точно така и съм доволен. По другите въпроси трябва да се включат от "клуба на знаещите" Smile
_________________
Memento mori...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
petar_kolev
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 30 Окт 2009
Мнения: 371
Местожителство: BG Габрово

МнениеПуснато на: Пон Окт 24, 2016 7:30 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

При мен, когато работи двигателя, първо започва да пълни двигателния и след това караванния. Когато е на 220в и на солар, първо пълни караванния и след това двигателния. А хладилника работи на 12в, само когато работи двигателя.
_________________
Човек може да разчита на себе си,и то не винаги!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
YasenV



Регистриран на: 29 Мар 2015
Мнения: 118
Местожителство: Банкя

МнениеПуснато на: Пон Окт 24, 2016 8:11 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря колеги, това е добро начало Smile

Релетата за хладилника/зареждането при кутията в релетата ли да търся или си има отделно място.
Става дума за Peugeot J5 от 95-та.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
rozovslon



Регистриран на: 20 Яну 2014
Мнения: 835

МнениеПуснато на: Пон Окт 24, 2016 9:25 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

При мен са в кутията с токоизправителя. Не знам къде са при теб. Трябва да имате предвид следното ( Very Happy ):
1.Решението не е свързано с модела на автомобила, а с модела на производителя на караваната част.
2.Трябва да проследиш веригите. При мен бяха объркали поляритети, явно при опит за ремонт - неуспешен.
3.Идеята е следната:
- когато палиш двигателя няма връзка между двете батерии, палиш двигателя само с батерията за двигателя - по обясними причини;
- когато върнеш ключа и стартера спре да върти двигателя, двете батерии се свързват паралелно и започват да се зареждат от алтернатора.
4.Когато двигателят не работи, двете батерии не са свързани - пак по обяснима причина.
5.Хладилника работи на 12 волта само когато е запален двигателя - този процес се управлява с реле.
6.Това, което е обяснил petar_kolev е ново за мен и дори за пръв път чувам за такива алгоритми, считам, че колегата нещо бърка, но може аз да бъркам.
Те тва е.

Дано да съм помогнал!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
YasenV



Регистриран на: 29 Мар 2015
Мнения: 118
Местожителство: Банкя

МнениеПуснато на: Вто Окт 25, 2016 9:34 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,
Попаднах на една хубава схема, и мисля, че това е класическия модел.

http://www.talbotoc.com/download/file.php?id=3687

Ако разбирам правилно, при хладилника има реле което гледа дали алтернатора работи и тогава почва да работи на 12, като взима тока от вътрешната батерия.
Връзката между алтернатора и тази батерия аз ще си я направя.
Имам реле 75АМП, но се чудя дали да не купя по-умното ASR което следи и за волтажа. И затваря веригата само, когато двигателския е зареден.

Един въпрос ме мъчи. Алтернатора може ли да повреди тяговия акумулатор?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
savelka
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 28 Окт 2008
Мнения: 1578
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Окт 26, 2016 7:06 am    Заглавие: Отговорете с цитат

YasenV написа:
Един въпрос ме мъчи. Алтернатора може ли да повреди тяговия акумулатор?

При изправно реле-регулатор подаващо 13.8-14.2v,не трябва да имаш проблеми.
_________________
Сава Димов - Hehn Mobil 540H
тел: 0884933990
Боже опази ни!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
kacho
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 05 Май 2010
Мнения: 331
Местожителство: BG, Sofia, Полигона

МнениеПуснато на: Чет Окт 27, 2016 7:14 pm    Заглавие: Ре Отговорете с цитат

Здравейте.
Мен малко ме притеснява схема, в която има положение, в което двата акумулатора са свързани в паралел - било то за зареждане или за консумация. Предполагам трябва да има диоди в права посока и към двата акумулатора от реле-регулатора. И дори и двата да се зареждат едновременно да не протича ток между тях. Първо/по - бързо ще се зарежда този с по - малко товарно съпротивление - това зависи от капацитет, текущ заряд, максимален заряд. По презумпция, по-празният се допълва пръв, при еднакви акумулатори. Мен също не вълнува темата. Трябва да организирам токовете в новата каравана тези дни.
Поздрави
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
mulenceto



Регистриран на: 22 Май 2012
Мнения: 2354
Местожителство: Все села, беше в София, сега в Пловдив, ама е от столицата Варна :)

МнениеПуснато на: Чет Окт 27, 2016 11:52 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Стандартната схема е точно тази, реле включва в паралел караванния акумулатор към стартерния, след заработване на алтернатора.
По съвременно решение е да се ползва умно реле, което ги включва след вдигане на напрежението на стартерния. Това осигурява с приоритет зареждането на стартерния. Тук няма нужда от прекарване на кабел от алтернатора.
И при двете схеми караванния така и така се включва в паралел със стартерния и зареждането зависи от вътрешното му съпротивление.
Това разбира се, не е оптимален режим на заряд за тягов акумулатор, но алтернатора не може да се органичи по ток, а регулатора му следи само напрежението.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
kgp68



Регистриран на: 03 Юли 2017
Мнения: 23
Местожителство: Костенец

МнениеПуснато на: Вто Авг 15, 2017 2:46 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте приятели ,нов съм във форума а и темата е стара но дано моето питане да е за тук. От скоро притежавам каравана и едно по едно се стяга по ней. Караваната си я докарах от Англия заедно с джип . На караваната имам две букси едната си е за стопове мигачи и т.н. но другата е за хладилник осветление в караваната и зареждане на акумулатора в караваната. На джипа за жалост имам само една букса тази за стопове и мигачи . Въпроса е има ли някой който да ми изведе професионално втора букса така че да не се запаля или ако не да ми се помогне със съвет как да стане това . Имах идея да направя следното ,реле което да следи дали е стартиран двигателя и тогава да отвори 12в. към контролер който да следи за подавания волтаж към захранването на втория акумулатор. Това да стане с цел да не върне ток към стартера от акумулатора в караваната по някакъв начин и кабела да се запали . Имам бегли познания по ел. техника но не са професионални все пак ще се радвам на съвети или насока кой може да окабели джипа .
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
Beduin



Регистриран на: 15 Фев 2009
Мнения: 271
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Авг 16, 2017 10:22 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Това сигурно ще ти е полезно:
http://www.kemper-club.com/forum/viewtopic.php?p=23557&highlight=#23557

Управлението на релето го направих от някакъв кабел под таблото, на който имаше 12V при подаден контакт, но при въртене на стартер - нямаше. Изглежда беше за захранване на радиото.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
kgp68



Регистриран на: 03 Юли 2017
Мнения: 23
Местожителство: Костенец

МнениеПуснато на: Сря Авг 16, 2017 10:54 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Да благодаря за отговора , бях я прочел но в тази тема разискват повече вентилаторите на хладилника. Моята каравана е с монтиран акумулатор който се зарежда през някакво табло от там минава всичко и предполагам са изчислили хората кабелите . Имам позиция на таблото дали да черпи ток от караваната или от автомобила . Сега ще направя инсталация която ще е следната : кабел за осветлението който отива на букса на куплунга оставен за тази работа и ще тръгва от акумулатора на автомобила . Кабел за хладилника който също има отделна клема на буксата втората ,и тя ще тръгва от акумулатора на автомобила . И един кабел който ще зарежда акумулатора на караваната по време на движение . Имам в документите на караваната цялата схема как е инсталирана инсталацията вътре в ней . Сложното е точно в този кабел да се направи да зарежда при запален автомобил и да не върне нещо ток евентуално . Ще кача схемата на инсталацията някой който разбира да дава съвети.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Направи си сам Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov