kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
Бойлер обединена.
Иди на страница 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Резервни части, ремонти, аварии
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
admin
Site Admin
Site Admin


Регистриран на: 28 Сеп 2007
Мнения: 254
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Апр 28, 2009 10:09 am    Заглавие: Бойлер обединена. Отговорете с цитат

Пускам тази тема и в нея ще обединя инфото за Боилерите.
Кокопопо:
Най-сетне!!! Проработи!!! Бойлера вече работи. След като с баща ми го свалихме, открихме малка дупка в съда и много ръжда. Дупката беше лесна за запушване - една заварка и готово. Остана проблемът с ръждата. След няколкодневно ровене из нета намерих един доста нелюбезен професор по химия, който взе двата съда и ги покри с някакво цинково вещество, което е нещо подобно на гума и е печено на 200 и няколко градуса. След като казаните заприличаха на чисто нови почнаха неволите с газта. Като затворихме системата не се запалва газта, а кото я отворим има пламък? Ха сега какво ще правим? Да, ама се сетихме, че газта гори със син пламък, а не с жълт. Понеже питата за газта е стояла във вода дълго време всичко се беше задръстило с жълта прах от ръжда. Разглобих цялата пита, която е капсулована /разказа ми се играта/ и почистих всички решетки и цедки в нея, изчистих и дюзата. Всичко стана перфектно. Затворихме отново бойлера и почнахме да пълним с вода. Е разбира се, пак проблем. От фланеца изби такава силна струя вода, че чак не повярвах, че помпата може да направи такова налягане. След като го свалих и облепих с термоустойчив силикон пак направихме пробата и о СЛАВНИ РЪЦЕ - потече топла вода!!! След няколко минутна радост пак проблем! Като сложихме температурата на 70 градуса избиха капки от фланеца. Колко посърнах ако знаете. Сега си взимам поука и след няколко дни ще махна фланеца, ще облепя по-хубаво със силикон и ще изчакам да втвърди, а не веднага да пълня с вода. Иначе съм много доволен от себе си, защото с баща ми търсихме какви ли не хора да го оправят и никой не се наемаше - било много сложно, други обещаваха да дойдат, а не идваха. Важното е, че открих топлата вода!

Принципно може да се направи казан от неръждавейка. Искат около 200 лв. за вътрешния. Предполагам, че външният ще е около 300, но може да искат мостра. Иначе ако железарят е добър може да измисли казан по снимка и размери, взети от оригинален бойлер. Ако вземеш някакво решение мога да съдействам за снемане на размери от моя, защото още не е сглобен /проблем с теч през фланеца/.

Принципът е много прост. Има 2 съда - голям и малък. Те влизат един в друг, като под вътрешния /малкия/ седи горелката. Малкият съд служи за затоплянето на водата и е затворен с капак /заварен - общо взето принципът е като тенджера под налягане/. На него има 2 дупки - една голяма отстрани за фланеца /през едната дупка на самия фланец става пълненето със студена вода, а през другата влиза термо-датчик, който пуска или спира горелката/ и една малка отгоре, с медна тръбичка, през която излиза топлата вода. При напълване с вода /става, като се отвърти един кран на маркуча, който отива към бойлера, а помпата се включва сама/ и обезвъздушаване през горния отвор за топла вода /разбирай да спре да излиза въздух/ се пуска през командното табло газта. Реле на входа за газ на бойлера освобождава притока на газ, после пиезо запалка при горелката запалва, а контролен датчик следи за изгасването на пламъка. И двата са близо до пламъка. Когато водата стигне до зададената от таблото температура, термо-релето вътре в бойлера спира подаването на газ чрез клапата и съответно като спадне температурата се включва. Така на практика има едно непрекъснато включване и изключване на системата за да поддържа зададената температура. Външният съд има отвори, през които се вкарва горелката, осигурява се достъп до фланеца, един за въздух за газта, съответно и комин /решетките, които се виждат отвън на стената на кемпера/. Освен това има и една малка тръбичка, която служи за отвеждане на кондензните капки на вътрешния съд, като съответно за тази цел външният съд отдолу е с формата на полукръг. Всичко това е затворено от нещо подобно на дебел картон и минерална вата. Освен всичко това на входа за студена вода има и предпазен клапан /вентил/ за освобождаване на прекомерно налягане, като изхвърлянето му става през пода на кемпера /поне при нашия е там/. Командването на пиезото и клапата за газ става през т. нар. компютър, който представлява платка с предпазни бушони, нещо, което светка когато пиезото хвърля искра, кондензатори и други разни. Ако при теб проблем са само със съдовете - всичко е ок, но ако ти липсват клапи, датчици и т.н. ще трябва да търсиш цял уред. Все още предлагам да направя снимков материал докато нещата са разглобени.

При мен диодите показват нивото на вода /чиста и мръсна/ в резервоарите. Червен - пълен мръсен/празен чист и зелен - пълен чист/празен мръсен. Отчитането става с ключета /копчета/. Има тест за волтажа на двата акумулатора, едно ключе за включване на помпата за чиста вода, една червена лампа за моментите, когато съм на 220 В., една зелена, когато хладилникът е на 12 В. и работещ двигател и един голям ключ, който играе ролята на шалтер, прекъсващ тоците на 12 В. Освен това под котлоните има предпазител на 220 В. Добре ще е да направиш малко снимки на машинката за да можем да се ориентираме в обстановката, пък може да се окаже, че някой има същия кемпер или го е имал и ще може да получиш по-пълна информация, а не догатки. Иначе днес привечер ще направя снимки.









Схематично това е бойлерът:



Има малка техническа грешка - входът за кислород се пада под горелката, а за газове - над нея.


Последната промяна е направена от admin на Вто Апр 28, 2009 10:14 am; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
admin
Site Admin
Site Admin


Регистриран на: 28 Сеп 2007
Мнения: 254
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Апр 28, 2009 10:13 am    Заглавие: Отговорете с цитат

MasterJeki:
Здр,
ето малко инфо от практическият ми опит с бойлери
-щом зеленият диод светва значи горелката се пали / има едно цъкане -най -вероятно спира/. от там обаче светва ли червения диод, значи нещо не е наред. Ето ги и възможните причини:
1,до газовата горелка / тя е под резервоара с вода и го нагрява / не достига въздух и горенето спира . Тръбичката за въздух може да е запушена -моята беше пълна с восък на пчели Smile
2, Бойлера не е пълен с вода - в него има датчик!
3, горелката с годините от пускане и спиране се е позапушила и угасва сама /понеже пламъка е слаб/
4, горелката има защита / една пръчка която стои в края и над пламъка и отчита че има горене / . защитата изключва защото пръчката не е над пламъка
5, питата на горелката се е приближила прекалено много до търбуха на бойлера и пламъка се задушава. При мен и това беше станало Smile
6, дюзата, през която минава течната газ се е запушила /например от ръжда/ - това ми се случи на стария кемпер Smile

Успех Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
admin
Site Admin
Site Admin


Регистриран на: 28 Сеп 2007
Мнения: 254
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Апр 28, 2009 10:18 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Моля тези които са пуснали информация за бойлера и не съм я видял да я поместят в темата.Така ще има една обща тема за бойлерите.
Които има въпроси може да пита тук.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
vesko



Регистриран на: 11 Юни 2008
Мнения: 38
Местожителство: софия

МнениеПуснато на: Пет Юни 26, 2009 10:44 am    Заглавие: Отговорете с цитат

здравейте,и аз имам проблем с бойлера. Прочетох всички постове на тази тема,но не открих нищо което да е от полза при моя случай Значи при включване от таблото не светва нито зелената нито червената лампичка,няма цъкане на пиезото,нищо не става Бойлера не е ползван от миналата година,не знам нещо от тоците ли е това?? Благодаря предварително!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
марци
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 18 Яну 2009
Мнения: 2149
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб Юни 27, 2009 7:43 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравей Веско имах съшия проблем като купих кемпера ,оказа се изгорял предпазител на ел . платка на бойлера ,ако имаш затруднения можеш да се обадиш има го тел. или ЛС
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
vesko



Регистриран на: 11 Юни 2008
Мнения: 38
Местожителство: софия

МнениеПуснато на: Пон Юни 29, 2009 9:27 am    Заглавие: Отговорете с цитат

мерси марци,тези дни ще го оправям,платката е тази на таблото нали?много се надявам там да е проблема Smile изобщо не ми се занимава да ровя под седалката защото там е самия бойлер Sad
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
марци
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 18 Яну 2009
Мнения: 2149
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Юни 29, 2009 1:00 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравей Веско ще те разочаровам платката е на бойлера под седалката , за целта трябва да свалиш седалката и кутията под нея .
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
vesko



Регистриран на: 11 Юни 2008
Мнения: 38
Местожителство: софия

МнениеПуснато на: Пон Юни 29, 2009 4:45 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

аха наистина бушончето беше изгоряло лесно го смених даже нямаше нужда да махам седалката,ток има вече но при включване цъка няколко секунди после прави същото още веднъж и тогава светва и червената лампичка,май ще се наложи да го свалям целия Sad или как да разбера дали има достатъчно вода в него може от това да е проблема защото миналата година си работеше идеално,но след зазимяването... де да знам
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
марци
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 18 Яну 2009
Мнения: 2149
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Юни 29, 2009 8:49 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Една от причините може да е слаб акумулатор , малко газ в бутилката или запушена горелка на бойлера ,аз упорито повтарях процедурата по палене и накрая запали но за целта трябва да е добре зареден акумулатора може да е заял ел . клапана . Обезвъздушаването е лесно отваряш крана на топлата вода до край и пускаш другия леко отворен за да работи хидр. помпа докато потече плътна струя вода, това се прави при най отдалечената чешма или душ от бойлера . Желая ти успех ,аз се бях бая изнервил , като го ремонтирах.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
vesko



Регистриран на: 11 Юни 2008
Мнения: 38
Местожителство: софия

МнениеПуснато на: Вто Юни 30, 2009 12:09 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Smile мерси
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
марци
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 18 Яну 2009
Мнения: 2149
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Юли 03, 2009 8:22 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Веско оправи ли проблема ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
vesko



Регистриран на: 11 Юни 2008
Мнения: 38
Местожителство: софия

МнениеПуснато на: Пет Юли 10, 2009 9:33 am    Заглавие: Отговорете с цитат

ехеее,вчера го оправих: първо наистина бушончето беше изгоряло него го смених и дойде ток до таблото,проблема с паленето се оправи след разкачане на седалката,кутията от долу и накрая достъпа до бойлера беше на лице,от там се започна едно почистване и продухване на всичко възможно Smile)) кумина,чистия въздух и дюзите,запали оставих го да погори десетина минути и топлата вода дойде Smile вече пали от раз,не знам обаче ако ще трябва да повтарям цялата тази процедура всяка пролет ужас Smile , Марци много благодаря за инфото и съветите Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
Боянка и Румен
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 14 Авг 2008
Мнения: 405
Местожителство: 5030 Дебелец

МнениеПуснато на: Нед Юли 19, 2009 10:27 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Като се качихме на Белмекен за ралито, и се оказа, че топлата вода от бойлера вони на сероводород.Студената не мирише.Според мен за да има сероводород трябва да има някакъв органичен разпад.Просто не мога да намеря обяснение.След като източихме боилера и го запълнихме с прясна вода и миризмата изчезна.Винаги съм зареждал само чиста питейна вода.Може би някой има идея какво става?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
Цецо
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 25 Ное 2008
Мнения: 164
Местожителство: Гр. Казанлък

МнениеПуснато на: Пон Юли 20, 2009 5:46 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Може би просто эастояла вода.
_________________
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=312378
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
savelka
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 28 Окт 2008
Мнения: 1578
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Юли 22, 2009 8:58 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Румене,ако не си го ползвал скоро,Цецо може и да е прав.Аз чат пат,пускам да тече вода и от крана на топлата за да е пълен бойлера винаги.Обаче никога до сега не ми е миришело така.
_________________
Сава Димов - Hehn Mobil 540H
тел: 0884933990
Боже опази ни!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Резервни части, ремонти, аварии Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Следваща
Страница 1 от 15

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov