kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
Niewiadow N126 - една осъществена мечта /пълна реставрация/
Иди на страница 1, 2  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Направи си сам
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Цвети и Миро



Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 3
Местожителство: гр. Банкя

МнениеПуснато на: Чет Авг 22, 2013 11:18 pm    Заглавие: Niewiadow N126 - една осъществена мечта /пълна реставрация/ Отговорете с цитат

Здравейте!
Чисто нов съм във вашия форум. Искам да споделя със вас своя проект - каравана Невиадов 126 1990, която придобих без да планирам и вобще без да се замислям на тема каравани. Преди време (около 17-18г.) имах каравана Knaus 4.5м, която бях закупил воден от своята лакомия за пространство и комфорт, а преди това бях на оглед на въпросния Н126 но тогава ми се видя много малка и некомфортна. Попринцип за мен караваната е средство за пребиваване на риболовни излети, без организирано къмпингуване и разглеждане на природни забележителности. Отварянето на тази тема ме провокира колегата @ozzy.
Преди около месец мой познат ми спомена, че продава въпросната каравана за която се спазарих почти на шега, без да ми е необходима, защото моите риболовни приключения протичат с колесар с лодка и 3-4 палатки според случая. И ето, че вече съм собственик на малкото "бижу", а то за мен е бижу защото ме впечатлява със ниското си тегло и добра проходимост по неравни терени, както и буферната спирачка и амортисьор на торсиона, рядкост за по-старите модели. А най - вече че е от стъклопласт и подлежи на ремонт и иновации.

Взех я доста на сметка (800лв.) от моя познат, който преди около 2 години я беше изтърбушил отвътре и беше правил жалки опити да я топлоизолира и беше я налепил с тапети и всичко на всичко имаше 3 скалъпени кревата. Другите "екстри" бяха продънен под, множество пукнатини по повърхността, както и известен проблем с документите - не беше прехвърляна. Снимки от състоянието в което я взех няма, но за сметка на това имам едно клипче което красноречиво показва в какво състояние е.
http://www.youtube.com/watch?v=JpgtRTkZML8&feature=youtu.be

Отвътре беше облепена със едносантиметров стиропор с всевъзможни лепила... Самия стиропор падна за 2 часа, но премахването на лепилото отне 2 дни, както и огромен мазол от шпаклата hammer hammer

Като цяло прозорците са се матирали с времето, а от предния липсва парче. Това ще бъде поправено, тъй като задния прозорец е запушен и ще послужи за донор на предния. Помежду другото съм благодарен на форума, понеже от тук научих къде заваряват пластмаси Very Happy Very Happy
Всички прозорци ще бъдат затъмнени, предстои да реша дали да бъде със спрей за затъмняване на стопове или по някакъв друг начин. Тук приемам предложения Rolling Eyes
Задния прозорец имах за идея да бъде засмолен от няколко слоя стълкомат и полиестерна смола, като ползвам отвън за кофраж парче фазер. но тъй като не намерих отделител за смола, не можах да отделя фазера от смолата и се наложи да сменя тактиката Embarassed

Отворите около "прозореца" са направени с цел по-добро проникване на смолата спрямо стария материал. За да бъде естетически добре оформен, се наложи изработката на шпакла - шаблон, както и водеща летва за мастар.


След това започна отварянето на пукнатините в гела (повърхностния слой). Някои решават този проблем с китосване, което води до повторна поява, тъй като пукнатината е в следствие на кухина в материала, образувана при самата отливка. Затова са нужни крайни мерки - а именно издълбаването на гела до самия слой стъкломат, а чак след това китосване с стъклен кит. Под малки на пръв поглед цепнатини се откриваха големи кухини отдолу, затова бяха отворени абсолютно всички видими дефекти.



Следващото в списъка задачи беше поправката на пукнатините по дъното (виждат се в клипа), които според мен са се получили вследствие на недобре засмолената гредоскара на дъното, както и от факта, че самата рама е по-тясна от външните габарити на корубата на караваната. За това конструктора е решил да използва удължение от парче винкел, което буквално се впива в дъното при натоварване. Това наложи преправяне на рамата и увеличаване на площа на лягане върху рамата.


Ето го въпросния винкел който беше пробил дъното, как съм се справил с проблема ще видите по-натам в снимките.

След това беше ред на подготовката за боя - много кит и много шкурене Mr.green Върху стъкления кит се нанася по-финен кит с цел по-добро изглаждане. Спрях се на материалите на Novol, защото и преди съм работил с тях по мой друг проект и съм доволен от качеството. Very Happy


Следващите операции бяха нанасяне на шприц кит, филер и последващи корекции след водното изшкурване.




Ето я в завършен вид:


За да е пълна реставрацията, беше нужно да се обърне внимание и на ходовата част и рамата.


Накратко: Моста беше напълно разглобен и изпратен на пясъкоструй, след което минат със миниум и черен автоемайл лак поради опасенията ми, че температурата при праховото боядисване би повредила гумените набивки на торсиона. Рамата беше напълно оголена, и отделните елементи (като опорни крака, елементите от теглича, скоби, както и някои крепежни елементи) по нея бяха напълно разглобени и изпратени за повторно поцинковане. При сглобяването 99% от крепежните елементи бяха сменени със неръждаеми такива, изключения са някои якостни болтове, които въпреки всичко бяха поцинковани наново. Twisted Evil Рамата и по-големите елементи бяха на ТОПЛО поцинковане в Радомир, а по-дребните и не толкова претенциозни към корозия детайли бяха на студено поцинковане на 7ми километър на Цариградско (ЗИТ).





Преди поцинковането не обърнах внимание, че гайките на винтовете на краката са от алуминий, и при процесите на поцинковане се бяха стопили и липсваха. Наложи се да бъдат изработени нови, както и да бъдат почистени резбите на самите винтове от стругар.
Ето, че дойде време да обърнем внимание на детайлите - всички алуминиеви лайсни по караваната бяха почистени и полирани.




Съжалявам за дългия пост, но в него съм събрал най-интересното от последния месец работа Embarassed Smile
П.П. Щях да напредна доста повече, но съм в очакване на доставка на части от Полша. Най-необходими са ми нови уплътнения за прозорци, врати, шибидах, както и дреболии по екстериора - дръжки, светлоотразители и гумената лента, покриваща лайсните.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
марци
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 18 Яну 2009
Мнения: 2149
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Авг 23, 2013 7:31 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Харесва ми проекта по реставрацията на караванката ,ще следя с интерес темата .
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6473
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Авг 23, 2013 9:48 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Много интересен проект! Впечатлена съм как една каравана с доста забележки полека-лека се превръща в малко бижу.
_________________
Магия в лилаво


Последната промяна е направена от loveforever на Пет Авг 23, 2013 11:04 am; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
ipp007
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 112
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Авг 23, 2013 10:03 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Много ме радва, когато ставам свидетел на такива начинания. Поздравявам те за ентусиазма и най-вече за действията ти(етнусиазъм има в почти всички нас, на при действията не е така)!

И аз ще следя с интерес темата thumb up
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
kaloyan
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 05 Окт 2008
Мнения: 1525
Местожителство: Европейския съюз :-)))

МнениеПуснато на: Пет Авг 23, 2013 10:24 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Боже, та ти си я направил наново тази караванка. Very Happy

Нито с бой, нито срещу пари можеш да ме накараш да се захвана с подобно нещо.

Опитвам се да си представя колко много нерви, време и пари струва подобно начинание, а като знам какви са нашите "майстори" направо ме втриса.

Свалям ти шапка. Честно ! Very Happy Very Happy Very Happy И ще следя с удоволствие продължението.

P.S. Качвай по-големи снимки, защото за тези ми трябва лупа
_________________
Memento mori...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
Цвети и Миро



Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 3
Местожителство: гр. Банкя

МнениеПуснато на: Пет Авг 23, 2013 12:23 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря ви за добрите думи! Very Happy Very Happy Със снимките изглежда е имало някакъв проблем, сега се отварят?!
За майсторите сте прави, загубих една седмица в размотаване от страна на хората извършващи поцинковането... Затова гледам всичко сам да свърша, доколкото мога разбира се Razz
А кинти ще си лапне доволно, досега е глътнала около 500-600лв, повечето от които само за материали, както и 160? за частите от Полша Evil or Very Mad
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
ozzy



Регистриран на: 13 Яну 2013
Мнения: 17
Местожителство: BG - София

МнениеПуснато на: Нед Яну 19, 2014 8:07 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Тази тема е страхотна и страшно много се радвам, че има още някой вървящ по моя път с реставрацията на точно такава каравана. След като видях темата изпаднах в неописуема еуфория. Smile Следя темата с огромен интерес и ще се радвам да споделиш как точно седят нещата с уплътненията от Полша. Аз използвах уплътнение от преден прозорец на Лада и се получи, но се оказа, че страничния прозорец, който закупих е поорязан и е с по- малък размр в следствие на което тече на поразия. Поздрави за страхотния проект Smile Имам много въпроси, на които не успявам да си отговоря сам и тази тема ми помага страшно много Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
PACH



Регистриран на: 24 Яну 2012
Мнения: 118
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Сря Ное 01, 2017 9:08 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравей Миро, понеже и аз се сдобих с такава каравана искам да попитам, къде и се намира номера на рамата ? Сподели информация за доставчика на части от Полша, как става изпращането на детайлите , благодаря.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
North wind
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013
Мнения: 1013
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Чет Ное 02, 2017 6:50 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря ти PACH, че повдигна темата на видима позиция. Странно, че е от 2013, а едва сега я забелязвам /може би защото същата година съм бил захласнат по сглобяването на кемпера ми Smile /.
Сега /и аз като горд собственик на гореупоменатото ретро бижу/ се нуждая от някои дреболии около преобразяването му. Належаща ми е смяната на гумените уплътнения и нови отваряеми прозорци /ако все още съществуват нови за модела/. Така също ако някъде има нова механика на шибидаха бих я сменил, защото старата работи, но не е от най-функционалните. Добре ще е собствениците на такива антики да обменяме информация, а защо не и да си спретнем една среща на мъниците Smile Миро ще качи ли снимки в завършен вид или вече ...
При мен номерът на рамата е непосредствено зад лапата и при регистрацията в КАТ се наложи да се трие с шкурка та да се види Smile
Моля и други колеги от форума със същите караванки да се включат в темата и да помагат с опит!


big dog
_________________
Търсиш път! За какво ти е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
PACH



Регистриран на: 24 Яну 2012
Мнения: 118
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Чет Ное 02, 2017 7:09 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Ще съм ти благодарен на снимка на номера че при мен не се вижда нищо и май ще трябва да го пренабия, измери и колко мм са цифрите. Скоро ще пусна тема с моето проектче Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
North wind
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013
Мнения: 1013
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Чет Ное 02, 2017 7:55 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Утре като ходя в работилницата ще го снимам и премеря.


big dog
_________________
Търсиш път! За какво ти е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
North wind
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013
Мнения: 1013
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пет Ное 03, 2017 9:44 am    Заглавие: Отговорете с цитат

При мен номера е точно след скобата за помощното колело.
Цифрите са високи между 7,5 и 7,7 мм.

С удоволствие ще следя темата ти за ремонта, че вече второ лято времето не ми стига за да го направя и си я суркам така караванката Smile
big dog
_________________
Търсиш път! За какво ти е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
PACH



Регистриран на: 24 Яну 2012
Мнения: 118
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Пет Ное 03, 2017 2:19 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Снимай ми малко по-отдалеч целия детайл, че така не се ориентирах.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
North wind
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013
Мнения: 1013
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пет Ное 03, 2017 4:38 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

PACH написа:
Снимай ми малко по-отдалеч целия детайл, че така не се ориентирах.

Утре ...
Сега таман се прибрах Smile
big dog
_________________
Търсиш път! За какво ти е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
North wind
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013
Мнения: 1013
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Съб Ное 04, 2017 10:13 am    Заглавие: Отговорете с цитат

PACH написа:
Снимай ми малко по-отдалеч целия детайл, че така не се ориентирах.

Под червената елипса се намира номера

big dog
_________________
Търсиш път! За какво ти е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Направи си сам Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2  Следваща
Страница 1 от 2

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov